כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

'שיטת הקנאים': פנים רעולות ופצצת סירחון • וידאו בלעדי

הוויכוח סביב 'מתחם גולובנציץ' עולה מדרגה • קנאי בית שמש טענו שהקבלן הזמין משטרה, ובתגובה ניפצו את חלון הראווה בעסק שבבעלותו והטילו פצצות סירחון • צפו

צילום: מתוך הוידאו
צילום: מתוך הוידאו



קבוצת חרדים המשתייכת לזרם הקיצוני בבית שמש, זרעה השבוע הרס רב בחנות 'ברכת הרמ"א' בשכונה החרדית ברמת בית שמש ב' שנמצאת בבעלותו של הקבלן הלל יעקבוזון, העומד מאחורי בניית 'מתחם גולובנציץ'.

בליל יום רביעי, הגיעו בין 2 ל-3 רעולי פנים וניפצו את חלונות הראווה של הסופר-מרקט. לאחר מכן, השליכו הקיצונים פצצות סירחון לתוך החנות ונמלטו.

בתיעוד וידאו בלעדי שהגיע ל'בחדרי חרדים', נראית קבוצת הקיצונים מבצעת את זממה.



הטענה לכאורה נגד יעקובזון, העומד בראש חברת הבנייה 'יסודות צור', היא כי הגיש במהלך השבוע תלונה במשטרה נגד הגר"ד שמידל בגין סחיטה ואיומים.

כזכור, המאבק מתנהל סביב מתחם הבנייה 'גולובנציץ' כאשר אנשי 'אתרא קדישא' טוענים כי קיימים קברים במקום. הויכוח עלה השבוע לטונים גבוהים כאשר אנשי 'רשות העתיקות' עזבו את אזור הפיקוח לאחר שהגר"ד שמידל הגיע למקום והתערב בעבודתם, למרות שמונה מפקח חיצוני.

המשטרה הגיעה למקום ונאלצה להתערב.

התגובה לא איחרה לבוא: קנאי בית שמש החליטו כי יעקובזון הזמין את המשטרה – והחלו בטרור נגדו.

"כולם יוצאים נפסדים"

"הם פוצצו את חלונות הראווה וזרקו פצצות סירחון", משחזר הלל יעקובזון בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "הטענות שאני הגשתי תלונות במשטרה לא מחזיקות מים. זה שקר. אדרבה, שוחחתי עם הרב שמידל בעניין".

לטענת יעקובזון, "במשך שנה שלמה אנחנו ממלאים את דרישותיהם של אנשי 'אתרא קדישא', בין אם אנחנו מסכימים ובין אם לא. אך כנראה זה לא עוזר . לצערי, ההפסדים גדולים לכל הנוגעים בדבר, בעיקר ל-1000 המשפחות שרכשו שם דירות".

יעקובזון מסביר מדוע נמנע מלהגיש תלונה במשטרה. "איני חושב שהם יכולים למצוא את האחראים למעשה. בוידאו הם נראים רעולי פנים, ללא אפשרות לזהות אותם.

"מעולם לא נפגשתי בפעילות איומה ונוראה כזו", הוא מסכם בכאב. "אני אומר את זה דווקא כאחד שעובד רבות עם הציבור החרדי. אני אכן יודע שמדובר במיעוט קטן, אבל לצערי הופעתם בולטת מאד".




הגר"ד שמידל במתחם הבנייה. צילום: יעקב לדרמןצילום: הגר"ד שמידל במתחם הבנייה. צילום: יעקב לדרמן
הגר"ד שמידל במתחם הבנייה. צילום: יעקב לדרמן

גורם ב'אתרא קדישא': "מגנים פעולה כזו"

גורם בארגון 'אתרא קדישא' אמר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "יש לגנות כל פעולה אשר מנוגדת להלכה או לדעת תורה".

לגופו של עניין: "מר יעקובזון אינו דובר אמת, וזאת בלשון המעטה. הארגון לא היה קשור לפרויקט הבנייה עד לפני שבועיים. לצערינו הוא והממונים עליו פעלו במשך שנה כדי שהארגון והעומדים בראשו לא יהיו אלו שמפקחים על עבודה של 'רשות העתיקות'. הם חשבו שבכך שיביאו פקחים אחרים, יוכלו לפגוע בקברים ולהתחיל בבנית הפרויקט באין מפריע, אך רוכשי הדירות וחלק מהיזמים לא הסכימו לצעד זה ובשל כך התעכבו העבודות".

לטענתו, הויכוח הסתיים לאחר שמונה הגאון הרב נתן קופשיץ מטעם 'העדה החרדית' להכריע בנושא. "לאחרונה התקיימה ישיבה בה השתתפו כל הנוגעים בדבר וסוכם כיצד לפעול בשטח הבנייה. אך למרבה הצער מר הלל יעקובזון לא חפץ בשיטת העבודה. והורה לרשות העתיקות לפעול בצורה אחרת. מר יעקובזון הזעיק את המשטרה וניסה באמצעותה להרחיק את הגר"ד שמידל מהאזור".

לסיכום אומר אותו גורם, "טוב יעשה הלל יעקובזון אם יציית להוראות של 'העדה החרדית' והגר"נ קופשיץ - אז תימשך הבנייה".
בית שמש קנאים גולובנציץ ברכת הרמ''א משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד