כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ועדת סיום הש"ס בארה"ב החליטה: אבטחה נשיאותית

כמה כרטיסים נמכרו? מה יעשו במידה ותפרוץ סופת טורנדו? ומדוע נרכשו 50 אלף מעילים? • ראיון עם ר' ליביש בקר, חבר הוועדה המכינה של סיום הש"ס בארה"ב

איצטדיון. צילום אילוסטרציה: שמואל דריי
איצטדיון. צילום אילוסטרציה: שמואל דריי

ההכנות לסיום הש"ס בארה"ב בעיצומן: הוועדה המכינה את סיום הש"ס העולמי, שיתקיים בארה"ב בי"ג אב, התכנסה אתמול (ד') לדון בכמה נושאים בוערים, בהם "תעתועי מזג האוויר" בארה"ב.

הסוגיה שהועלתה על השולחן היתה: מה עושים במקרה של סופת טורנדו?

בראיון ל'בחדרי חרדים', מספר ר' ליביש בקר, מעסקני 'אגודת ישראל' באמריקה, על ההכנות המרתוניות וחושף את הלבטים מאחורי הקלעים.

"במקרה של סופה, כמו סופת טורנדו, הגענו לסיכום עם מנהלי האיצטדיון, שכל האירוע יידחה ליום למחרת, כך שבמקום ביום רביעי, ייערך האירוע ביום חמישי. אנחנו נוכל להודיע על דחיה עד יום רביעי בשמונה בבוקר. לוועדה המכינה יש את כל הטלפונים של כל הגורמים שנוטלים חלק באירוע, ואנחנו יכולים לדחות אותם בו ביום, זאת במקרה של טורנדו.

"במקרה של יום גשום, לא נדחה את האירוע, למרות שהאיצטדיון הינו תחת כיפת השמים. בכל מקרה רכשנו כבר 50 אלף מעילי גשם למקרה של יום גשום.

"בעיה נוספת שמטרידה היום את הוועדה המכינה היא ההתלבטות אם לשכור אולם נוסף. היום אזלו כל תשעים אלף הכרטיסים שהדפסנו לאירוע, ויש לנו רשימת המתנה של עשרת אלפים איש. אנחנו שוקלים לשכור גם את האולם הגדול של 'ג'אבץ סנטר', לשם יועבר האירוע על מסך ענק".

בינתיים יועבר האירוע ל-79 מוקדים ברחבי ניו-יורק. בלוס אנג'לס נשכר אולם שמכיל 3000 מקומות והוא כבר מלא. כך גם בשיקאגו, בטורונטו, ובערים אחרות. במקומות הללו יופיעו גם נואמים אחרים - מקומיים, בזמן שבאירוע במרכזי תינשא דרשה ביידיש.

הרב בקר אומר כי רמת האבטחה באיצטדיון תהיה הגבוהה ביותר, זו המוגדרת ב-FBI "אבטחה נשיאותית".
סיום הש''ס ארה''ב מעיל איצטדיון קור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד