כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

בין הזמנים מתחיל • 13 בני ישיבה חולצו במדבר יהודה

בני ישיבה חרדים יצאו לטייל בנחל חצצון במדבר יהודה • הם נתקעו ללא מים בראש מפל בגובה 60 מטר • ארבעה מהם התייבשו • יחידת החילוץ 'מגילות' חילצה את המטיילים בשלום • ראש יחידת החילוץ מספר מה קרה

חילוץ. צילום: יעקב נחומי
חילוץ. צילום: יעקב נחומי



יחידת החילוץ 'מגילות', חילצה במהלך הלילה (שישי), 13 תלמידי ישיבה חרדים, במדבר יהודה.

בני ישיבה וילדים - ביניהם ילד בן תשע, יצאו אתמול לטייל בנחל חצצון במדבר יהודה. הם לא התכוננו כראוי לטיול, ולא היו מצויידים בדי מים.

לאחר הליכה של שעות ארוכות, נתקעו המטיילים ללא מים, מעל מפל בגובה של 60 מטרים. ארבעה מבין המטיילים התמוטטו וסבלו מהתייבשות ותשישות מתקדמת.

לאחר שלא הצליחו להתקדם והחשיכה ירדה, ירדו כמה מהמטיילים אל חלקו התחתון של המפל והמתינו לחבריהם, אולם אלה לא יכלו לרדת מחמת החשיכה.

יחידת החילוץ 'מגילות' הוזעקה לאזור, ומתנדביה הצליחו להעפיל אל מרום הצוק בו נמצאו המטיילים. המתנדבים הביאו להם מים והעניקו לאלו שהתייבשו, טיפול רפואי ראשוני.

לאחר שחלה התאשושות במצב המטיילים, הורידו אותם אנשי היחידה באמצעות חבלים ואמצעים לטיפוס וגלישת צוקים, במורד המפל.

אנשי היחידה המשיכו וסייעו למטיילים להגיע לכביש 90, כדי שיוכלו לסיים את המסלול ולהשיג משם הסעה לביתם.

מצב המטיילים טוב.

"חשבנו שרק בשבוע הבא יתחילו החילוצים של בחורי הישיבות..."

גבי בר ששת, סגן מפקד יחידת החילוץ 'מגילות', שהשתתף בחילוץ במהלך הלילה, סיפר ל'בחדרי חרדים' על האירוע:

אמש, סמוך לשעה 21:30, קיבלנו קריאה על שניים או שלושה מטיילים שהתייבשו בנחל חצצון במדבר יהודה. לאחר תחקור עלה כי מדובר בקבוצה של 13 מטיילים, בהם ילדים, וכארבעה מהם מיובשים.

בשעה 23:30 הגענו לקבוצה שהייתה מפוצלת מעל ומתחת למפל. ההגעה הייתה מסובכת מאוד. תוואי הדרך בלילה קשים מאוד, גם עבורינו המחלצים. לאחר מבני הקבוצה היה פנס אחד קטן, והם סיפרו כי משעות הצהרים הם ללא מים. המיובשים קיבלו טיפול רפואי בשטח.

המטיילים התחילו את המסלול בשעה 5:30 בבוקר, כשיצאו מירושלים, אך משהו השתבש להם, והם התחילו את המסלול באיחור. כשהגענו למטיילים הם היו כולם עייפים, צמאים, וחלקם אף מיובשים.

לאחר חילוץ ממושך, בשעה 6:00 בבוקר הסתיים החילוץ. המטיילים החרדים מירושלים ואיזורים נוספים שבו לביתם כשהם במצב טוב.

נחל חצצון הוא אחד המסלולים הקשים בארץ ובפרט במדבר יהודה, כשיוצאים אליו חייבים להיערך בהתאם", אומר גבי. "חשבנו, כי בשבוע הבא יתחילו החילוצים של בחורי הישיבות, אך השנה הם הקדימו...

כשיוצאים לטיול צריך לדעת לאיזה מסלול בדיוק יוצאים, כמה אורך המסלול, באיזה תנאי שטח מטיילים, במידה ויש אנשים בקבוצה שאינם יודעים לשחות אין ללכת במסלולי מים שצריך לשחות, ולתכנן אותו בעזרת איש מקצוע. לא צריך להתבייש לשנות תכניות במידה ויש שינויים בשעות או בכמות השתייה. צריך גם לקחת בחשבון כי לא בכל מקום יש קליטה להזעיק את יחידות החילוץ.

כשאדם מטייל במדבר, הוא צורך הרבה יותר מים מביום יום, מדובר בסכנת מוות כתוצאה מהתייבשות ומכת חום. להיערך עם לבוש מתאים הכולל נעלי הליכה מתאימות, כובע שמש, טלפונים ניידים טעונים, להודיע לאן יוצאים ומתי אמורים לסיים את המסלול, והעיקר לתכנן את המסלול כך שבשקיעת השמש המטיילים כבר יהיו מחוץ למסלול.
מדבר יהודה טיול חוק טל בני ישיבות חילוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד