כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אכזבה להפגנת "הפראיירים" בתל-אביב: ההמונים נשארו בבית

רק כמה אלפים בודדים השתתפו בהפגנה לגיוס בני הישיבות בתל-אביב • בהפגנה השתתפו פוליטיקאים ואישי ציבור, ביניהם ציפי לבני, שאול מופז ויאיר לפיד • הרמטכ"ל בדימוס, גבי אשכנזי, הפתיע והופיע על הבמה • ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין: "עוד מעט כמעט כולם לא מתגייסים"

צילומסך. ערוץ 2
צילומסך. ערוץ 2

ברחבת מוזיאון תל-אביב התקיימה הערב (מוצ"ש), הפגנה שקראה לגיוס בני ישיבות.

לפי ההערכות השתתפו בהפגנה לא יותר מכמה אלפי איש, מספר נמוך מהרבה מהציפיות הראשונות של המארגנים.

בין המשתתפים: יו"ר קדימה שאול מופז, ציפי לבני, ח"כ אורית זוארץ, דן חלוץ ויאיר לפיד.

יו"ר קדימה אמר: "באתי להזדהות עם הציבור שנושא בעול. נעשה הכל למען העברת החוק החדש. אסור שנושא השירות יירד מסדר היום. על כלל המפלגות לאמץ את מסקנות ועדת פלסנר".

הדובר המרכזי בעצרת, ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין, אמר: "37 שנים שירתתי את המדינה הזאת באהבה ובתקווה ובשנים הארוכות הללו לא הרגשתי אפילו פעם אחת אפילו לא לרגע אחד שאני פראייר. כשאני התגייסתי כמעט כולם התגייסו, אבל כשהשתחררתי גיליתי שאנחנו קרובים למצב בו כמעט כולם לא מתגייסים וזה רבותיי הסיפור כולו.

"אני חייב לומר לכם שלמרות גילי ונסיוני אני עומד כאן ומתרגש, אני רואה את הכיכר מלאה ומבין שיש הרבה אנשים במדינה הזאת שרוצים בטובתה ומוכנים לעשות בשבילה ולהקריב עבורה. לצערי, יש עוד כיכרות במדינה הזאת שהולכות ומתמלאות באנשים שחושבים שאין צורך לשאת באופן שוויוני בנטל, משום שהם חושבים שיש מי שיעשה את זה במקומם. חובתנו לדרוש מנבחרי הציבור לא להשתמט. בזכותם ובזכות פסיקת בית המשפט נוצרה ההזדמנות לתקן את העוול".

דיסקין התייחס להגעתו של שאול מופז להפגנה ואמר: "זו בושה. זה כמו שטייקון יגיע להפגנה של המחאה החברתית".

בתוך כך, הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, הכריז הערב בראיון לערוץ 2 כי הוא "עוזב את קדימה ואני קורא לכל מי שהתפקד בעקבותיי, לשקול מחדש את דרכו".

הוא התייחס להודעתו של מופז, בדבר כוונתו לקחת חלק בהפגנת הפראיירים, ואמר: "כדאי שהפוליטיקאים שיושבים בממשלה יעשו מה שנדרש מהם, במקום לבוא להפגין ולהצטרף לאנשי המחאה. איזה מן דבר זה שפוליטיקאים, מקרב הקואליציה, באים להפגין נגד הקואליציה?"

התאחדות הסטודנטים קיימה מערך ההסעות הארצי לרשות אזרחים שרצו לקחת חלק בהפגנה.
הפגנה_ תל אביב שאול מופז ועדת פלסנר יובל דיסקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 53 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד