כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הגר"ע יוסף: אנחנו בצרה, לבטל את חופשת 'בין הזמנים'

הרב עובדיה יוסף קרא לבטל את בין הזמנים בישיבות • הורה: להוסיף בשחרית ומנחה את 'אבינו מלכנו', להסרת גזירת הגיוס • ראש כולל 'יביע אומר': "מבטלים החופשה"

הגר"ע יוסף בשיעורו. צילום: יעקב כהן
הגר"ע יוסף בשיעורו. צילום: יעקב כהן



בשיעורו השבועי הערב, הנמסר מידי מוצאי-שבת, קרא הגר"ע יוסף לבטל את חופשת בין הזמנים בישיבות ולהוסיף החל ממחר – יום צום י"ז בתמוז – תפילת 'אבינו מלכינו' בכל יום בשחרית ומנחה.

"אנחנו עכשיו נמצאים בצרה גדולה", אמר הרב, "יש שחושבים למעט את כבוד התורה, למעט את לימוד התורה, למעט את לומדי התורה, למעט את עמלי התורה. לצערנו הרב, הרי נערי ישראל לא קיימים אלא בזכות התורה, אך אנו מוקפים בשונאים. יש את איראן, החיזבאללה. מי יציל אותנו מידם?" שאל הרב.




"רק התורה תציל. 'אם לא בראתי יומם ולילה, חוקות שמים וארץ לא שמתי'. יומם ולילה זה התורה, והגית בו יומם ולילה, אם לא היתה תורה לא היה נברא העולם בכלל, ה' שומר את עמו ישראל בזכות התורה. לכן אנחנו בצרה, אם ימעיטו חס ושלום את עמלי התורה.

"עלינו כולנו להתפלל לקב"ה, הכל בידו ישתבח שמו, כחומר ביד היוצר, כן אתם בידיי - בית ישראל.

"לכך, מיום ראשון והלאה, י"ז בתמוז, בין המצרים, תגידו תפילת אבינו מלכנו, תיכף אחר שחרית ומנחה ונקווה שהקב"ה יציל אותנו ישועת ה' כהרף עין.

"אני מבקש גם מאחינו שבארצות הגולה, כולם, כל ישראל ערבים זה לזה, הם יודעים כמה אנחנו משקיעים שיהיו לנו לומדי תורה. בבקשה מכם, אתם שומעים, אלה שבארצות הגולה, כולם צריכים להשתתף בתפילות האלה, להגיד 'אבינו מלכנו' כל יום בבוקר, אחרי שחרית ואחרי מנחה.

"להגיד תפילות לקב"ה שיטה לב העם, שיטע בליבנו אהבתו ויראתו, הקב"ה יבטל מעלינו כל גזירות קשות".

נשיא מועצת החכמים קרא גם לראשי הישיבות לבטל את חופשת 'בין הזמנים', האמורה להתחיל בעוד כשבועיים, למשך כשלושה שבועות. ואמר: "אני מבקש, שראשי הישיבות ידאגו שלא יהיה חופש - בין הזמנים, שהשנה לא יהיה חופש, יש ללמוד תורה, להחזק בתורה, ככה אנחנו נעשה וגם הקב"ה יעשה מלמעלה".

בעקבות קריאתו של הגר"ע יוסף הערב בשיעורו, הודיע הגאון רבי יגאל כהן, ראש כולל 'יביע אומר' בבני ברק, כי תבוטל חופשת בין הזמנים בכולל: "אברך שיהיה קשה בידו הדבר ויהיה חייב מנוחה, נאפשר לו לצאת לחופשה קצרה. יחד עם זאת, האברכים שיישארו וילמדו יקבלו תוספת מלגה".

ההקלטה באדיבות: רדיו קול חי

הגרע עובדיה אבינו מלכינו יביע אומר תפילה ועדת קשב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד