כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

יותר ממחצית מהנהגים נוסעים מעל המהירות המותרת

כך עולה ממחקר שערכה עמותת אור ירוק ברוב כבישי הארץ. מנכ"ל אור ירוק: "אם הממשלה הייתה מציבה מצלמות מהירות, אז הנהגים היו חוששים שייתפסו ולא היו נוסעים במהירות מופרזת"

יותר ממחצית מהנהגים נוסעים מעל המהירות המותרת



מחקר חדש, פרי שיתוף פעולה של עמותת אור ירוק, מרכז רן נאור לחקר הבטיחות בדרכים בטכניון וחברת DECELLבדק במהלך חצי שנה בעזרת טכנולוגיית, GPS את מהירות הנסיעה של כלי הרכב שנסעו בכבישים. במחקר נבדקו 487 קטעי דרך והוא התבסס על יותר מ- 30 מיליון תצפיות מהירות, של כלי רכב שנסעו בכבישי ישראל. מהנתונים עולה, כי יותר ממחצית מהנהגים נסעו במהירות גבוהה מעל המותר, ברוב כבישי הארץ.


עמותת אור ירוק שמה לה למטרה לפתח יכולות ניטור מהירויות נסיעה בקטעי דרך שונים, הנתמכים ממקורות מידע ניידים כמו טלפונים סלולאריים, מדידות GPS וכדומה. מהנתונים שהתקבלו עולה כי כמחצית מכלי הרכב שנסעו בדרך מהירה נסעו מעל המהירות המותרת. כשליש מכלי הרכב שנסעו בכבישים הראשיים בתוך הערים, נצפו נוסעים מעל המהירות המותרת. כשני שליש נצפו נוסעים מעל המהירות המותרת, בדרך חד מסלולית. קרוב לשני שליש נצפו נוסעים מעל המהירות המותרת בדרך דו מסלולית.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "אם הממשלה הייתה מציבה מצלמות מהירות, אז הנהגים היו חוששים שיתפסו ולא היו נוסעים במהירות מופרזת. על המדינה להגביר את האכיפה בכבישים, כדי להרתיע נהגים מלנהוג במהירות מופרזת. במקביל, המדינה צריכה להגדיל את מצלמות המהירות בכבישים ולהרחיב את הפריסה שלהן.

מהנתונים עולה כי בכביש 20 - איילון דרום, בקטע הכביש שבין מחלף חולות למחלף מבוא איילון, קטע כביש שמהירות הנסיעה המותרת היא 70 קמ"ש - 97% מכלי הרכב, עברו את המהירות המותרת.

בכביש 1 ממחלף לוד עד מחלף בן גוריון, קטע הכביש שמהירות הנסיעה המותרת בו היא 90 קמ"ש - 70% מכלי הרכב, נצפו נוסעים מעל המהירות המותרת.

בכביש 2 ממחלף השרון עד מכון וינגייט, קטע הכביש שמהירות הנסיעה המותרת בו היא 90 קמ"ש - 78% מכלי הרכב, נצפו נוסעים במהירות גבוהה מהמותר.

בכביש 5 ממחלף התקווה למחלף ירקון, קטע כביש שמהירות הנסיעה המותרת בו היא 90 קמ"ש - 61% מכלי הרכב, נצפו נוסעים במהירות גבוהה מעל המותר.

בכביש 42, מצומת שלמה אבן גבירול עד צומת בית עובד, כביש שמהירות הנסיעה המותרת בו היא 90 קמ"ש - 58% מכלי הרכב נסעו במהירות גבוהה מעל המותר.

בכביש 77 מצומת בית רימון לצומת המוביל, קטע כביש שמהירות הנסיעה המותרת בו היא 90 קמ"ש, 65% מכלי הרכב, נצפו נוסעים מעל המהירות המותרת.

בכביש 31 מצומת שוקת עד צומת להבים, כביש חד מסלולי ללא מפרדה קשיחה, שמהירות הנסיעה המותרת בו היא 90 קמ"ש - 32% מכלי הרכב, נצפו נוסעים מעל המהירות המותרת.

כביש 90 מצומת קטורה עד צומת מנוחה, קטע כביש שמהירות הנסיעה המותרת בו 90 קמ"ש - 62% מכלי הרכב, נצפו נוסעים במהירות גבוהה מעל המותר.

בחברה הישראלית קיים מיתוס, לפיו מהירות איננה מסוכנת. בפועל, הנהיגה במהירות מופרזת מסוכנת ביותר. ככל שמהירות הנסיעה גבוהה יותר כך מרחק העצירה ארוך יותר ועוצמת המכה כתוצאה מתאונת דרכים, קשה יותר. ככל שהמהירות גבוהה יותר, שדה הראיה הופך מצומצם יותר וזמן התגובה של הנהג עולה.

מצלמות המהירות הוכחו בעולם כיעילות בצמצום תאונות דרכים קטלניות במקומות שבהן הן הוצבו. בישראל ישנן כרגע 22 מצלמות כאשר היעד של משטרת ישראל הוא להגיע ל-60 מצלמות בסך הכול עד סוף שנת 2012, מתוכן, 40 מצלמות מהירות ו-20 מצלמות רמזור.
לפרטים נוספים: עוז דרור, יועץ תקשורת עמותת אור ירוק-097776187, 0505422797

*הערה: יתכנו סטיות במהירות המותרת, כפי שצוינו בדוח, בכבישים מסוימים.
אור ירוק מהירות מופרזת נהיגה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד