כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בעקבות הוראת הגר"ע יוסף: מבטלים את 'בין הזמנים'

הוראתו של הגר"ע יוסף לבטל את ימי 'בין הזמנים', נושאת פרי • כולל 'יביע אומר' בבני ברק היה הראשון להודיע על ביטול החופש • ישיבת 'חזון עובדיה' הצטרפה

כולל. צילום: יעקב נחומי
כולל. צילום: יעקב נחומי



בעקבות הוראתו של הגר"ע יוסף אמש במהלך שיעורו השבועי, כי יש לבטל את חופשת 'בין הזמנים' בשל "גזירת הגיוס על עולם התורה", התכנסו הבוקר (א) ראשי ישיבות וכוללים, כדי לקבל החלטה סופית על ביטול חופשת 'בין הזמנים' הקרובה.

ככל שחולפות השעות, מתארכת רשימת הישיבות והכוללים שקיבלו את ההחלטה וילמדו גם בימי 'בין הזמנים'.

כפי שחשף אתמול 'בחדרי חרדים', כולל 'יביע אומר' בבני-ברק, בראשו עומד הגאון רבי יגאל כהן, היה הראשון להודיע על ביטול 'בין הזמנים' בעקבות דבריו של הגר"ע. "חלק מהאברכים הצטרפו לקריאה", אומר ראש הכולל בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "אנחנו מבינים את גודל הצרה שבה עם ישראל נמצא".

עוד בנושא:
הגר"ע יוסף: אנחנו בצרה, לבטל את חופשת 'בין הזמנים'

הרב כהן מוסיף: "רוב האברכים בכולל מוכנים להישאר וללמוד על חשבון החופשה שלהם. הם מבינים את רוע הגזירה, אנחנו נאפשר למי שירצה לצאת למנוחה קצרה וגם נתגמל את האברכים שיישארו".

• איך האברכים מרגישים?

"האווירה קשה מאוד, יותר בגלל שנאת החינם של הציבור החילוני נגד לומדי התורה, ממעיטים בערכם. אך כולנו מבינים שעלינו להתחזק באהבת חינם ובלימוד התורה. אין כוחנו אלא בפינו", הוא מסביר. "כפי שהורה מרן הגר"ע יוסף, הוספנו כבר מהבוקר את תפילת 'אבינו מלכנו' ומתחזקים באהבת חינם ובלימוד התורה".

הגר"י כהן (מימין)צילום: הגר"י כהן (מימין)
הגר"י כהן (מימין)


לימודים במחנה הקיץ

• יש פחד מהאפשרות של גיוס?

"כולנו מבינים שזה לא מציאותי. אין אפשרות לגייס מספר כל-כך גדול של אברכים ובחורי ישיבות. מדובר בפוליטיקאים שגורפים הון פוליטי על גב הציבור החרדי".

יחד עם זאת, הוא מודה כי אכן עלולה להיות פגיעה כלכלית, אך אין ממנה חשש. "אברכים אינם לומדים בשביל המשכורת או בגלל גורמים חיצוניים אחרים. אלו אברכים שרוצים למסור את נפשם ללימוד התורה, כך שגם אם יהיו סנקציות כלכליות - הם ימשיכו ללמוד".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי גם בישיבת 'חזון עובדיה' התקבלה הבוקר החלטה דומה.

בתום ישיבת רבנים שנערכה, הוחלט בישיבה להמשיך ולקיים את הלימודים כרגיל, במסגרת מחנה קיץ, ולבטל את כל הפעילויות הנהוגות בו מידי שנה.

על פי ההחלטה, מחנה הקיץ יתקיים השנה במתכונת הרגילה של סדרי אמצע הזמן, החל מתשעה באב ועד ראש חודש אלול.

בימים אלו שוקדים בישיבה על איתור מקום המתאים עבור כל ימי בין הזמנים. כמו כן הורה ראש הישיבה, הגר״י יוסף, לכל ראשי הכוללים בוגרי הישיבה ברחבי הארץ, להמשיך את הלימודים בכוללים, ולכל הפחות במתכונת של חצי יום.
הגרע יוסף חזון עובדיה יביע אומר בין הזמנים גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד