י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פיתוח ישראלי: מדוזות נגד האויב

פיתוח ישראלי: רובו-מדוזה שישחה מעבר לקווי האוייב ויבצע שלל משימות רגישות מתחת לפני המים • "תחשבו על מצב בו צריך לאסוף נתונים בנמל אוייב בלי סיכון חיי אדם"

'רובו מדוזה'
'רובו מדוזה'

על רקע נחילי המדוזות הפוקדים את חופי ישראל מדי קיץ ומטילים את אימתם על הרוחצים בים, הפיתוח הבא נשמע רק טבעי: רובו-מדוזה, הנע ונראה בדיוק כמו מדוזה ממוצעת, ומסוגל לבצע שלל משימות הדורשות תנועה במים עם התמזגות מוחלטת בסביבה הימית.

מאחורי פיתוח המדוזה המלאכותית עומדים הסטודנטים איגור רוצ'ייבסקי ותמיר שטיינברג, בוגרי לימודי הנדסת מכונות ומכטרוניקה, במרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון, שחקרו לצורך פרוייקט הגמר שלהם את תנועות המדוזה במים.

הרובוט שפותח בעקבות המחקר מדמה את פעולת התנועה של המדוזה, ומאפשר לו לנוע כך במים. הוא מורכב מקפיצים העטופים במעטפת לטקס אטומה וגמישה, כשהתכווצותם נעשית על-ידי מנועי סרוו עמידים במים. הקפיצים נעים בהתכווצויות קדימה ואחורה וכך נעים במים כשהם מדמים לחלוטין את תנועת היצור החי.

"יישומים יכולים להיות לא מעט", אומר שטיינברג. "תחשבו על מצב בו צריך לאסוף נתונים בנמל אוייב בלי סיכון חיי אדם. רובו-מדוזה יוכל לבצע את המשימה הזו בלי לבעיה. ניתן יהיה לחבר לו אמצעי חישה מרחוק, דוגמת מצלמות חסינות למים, שישדרו נתונים למפעיל. בנוסף, ניתן יהיה לנצל את הרובוט לטובת גרירה של אמצעי עיקוב אחרים, והצבתם לטובת לימוד תנאי שטח או למטרות מחקר ימי".

הפיתוח החדש יוצג במסגרת תערוכת פרוייקטי הגמר במרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון, שתערך ב-9 ביולי 2012.
מדוזה איגור רוצ'ייבסקי תמיר שטיינברג רובו-מדוזה פיתוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד