י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

נגנז תיק החקירה נגד רבה של צפת

תיק החקירה נגד הגאון רבי שמואל אליהו, רבה של צפת, בגין התבטאויות שהוו לכאורה הסתה לגזענות נגר ערבים - נסגר • הסיבה: חוסר ראיות

הגאון רבי  שמואל אליהו. צילום: פלאש 90
הגאון רבי שמואל אליהו. צילום: פלאש 90

תיק החקירה נגד הגאון רבי שמואל אליהו, רבה של צפת, בגין התבטאויות שהוו לכאורה הסתה לגזענות - נסגר. הסיבה: חוסר ראיות. זאת לאחר שלא ניתן להוכיח כי הדברים המיוחסים לרב, כפי שהתפרסמו בתקשורת, אכן משקפים את מה שאמר בפועל.

הדברים שאמר הרב או צוטטו בשמו ואשר העלו חשד להסתה נאמרו בראיונות במספר כלי תקשורת, בעקבות פסק הלכה שהוביל באותה תקופה לסערה גדולה, ולפיו אסור ליהודים למכור או להשכיר דירות לערבים.

בעקבות הפרסומים, פתחה המשטרה בחקירה פלילית נגד הרב, בחשד לפרסום הסתה לגזענות. יצוין, כי בעניין פסק ההלכה עצמו, הוחלט מיד שלא לנקוט בהליכים פליליים.

בהודעה שפורסמה בעקבות סגירת התיק, נכתב: "בסיכומו של דבר, לא ניתן לשלול את האפשרות כי התבטאויות אלה נערכו ושונו והן אינן משקפות את דבריו של הרב בצורה מלאה ומדויקת".

במסגרת חקירת המשטרה נגבתה הודעה מהרב אליהו וגם עיתונאים נחקרו בנושא, אך לבסוף התברר כי אין בידם הקלטות של הראיונות, ולגבי אחד מהם הפנה הרב אליהו למכתב ששיגר לעיתון בו הלין על כך שדבריו עוותו. חלק מהעיתונאים מסרו, כי ייתכן ונעשה שינוי תוכן בדבריו של הרב.

במבגרת ההחלטה לסגור את התיק נלקח בחשבון כי ביום ה-13.1.11 פורסם גילוי דעת של רבני הציונות הדתית, עליו חתם גם הרב שמואל אליהו, בו נכתב: "אנחנו מסתייגים ממה שהשתמע מהמכתב שהתפרסם לאחרונה, כאילו יש להפלות לרעה אזרחים שאינם יהודים. לא כן, מדינת ישראל מחויבת להתייחס לכל אזרחיה כשווי זכויות. גישה זו מעוגנת גם בתורת ישראל וגם בחוקי המדינה".

היועץ המשפטי קיבל את המלצת הפרקליטות, וקבע כי התיק ייסגר מחוסר ראיות.
הרב שמואל אליהו ערבים צפת דירה חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד