כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

עוקפים את האמברגו: איראן תמכור נפט דרך קונסורציום פרטי

איגוד יצואני הנפט באיראן הודיע על חתימת הסכם עם חברות זרות למכירת 20% נפט דרך קונסורציום פרטי. בין הקונים, גם לקוחות מאירופה. יו"ר האיגוד: "בעיית ביטוח המיכליות נפתרה"

נשיא איראן
נשיא איראן צילום: ארכיון בחדרי חרדים

אתר 'פורבס ישראל' מפרסם היום: איראן לא חוששת מאמברגו הנפט הבינלאומי עליה. בהודעה שפרסם יו"ר איגוד יצואני הנפט של איראן אמש נאמר כי המדינה חתמה על עסקה למכירת נפט ללקוחות זרים באמצעות קונסורציום פרטי, זאת בניסיון לעקוף את חרם הנפט הבינלאומי שהוטל עליה בהנהגת האיחוד האירופי. יו"ר האיגוד סירב למסור את שמות הלקוחות של הקונסורציום הפרטי ורק אמר כי בעסקה מעורבים גם הבנק האיראני המרכזי ומשרד הנפט והגז במדינה.

מאז החל האמברגו הבינלאומי על איראן, ב-1 ביולי, ירד שיעור היצוא של הנפט מהמדינה ועל פי הערכת הרשויות, בסוף החודש תרשם צניחה של כ-50% בייצוא נפט, לעומת התקופה המקבילה אשתקד ויביא להפסד של מיליארדי דולרים בחודש למדינה.

בראיון לסוכנות ידיעות מקומית, אמר יו"ר איגוד יצואני הנפט האיראני, חסן קושרוג'רדי: "יצרנו קשר עם מספר חברות אירופיות ואף סגרנו עם חלקן עסקה למכירת נפט". הוא אף הוסיף כי הנפט יימכר ללקוחות החדשים במחירים "נוחים יותר". אמנם קושרוג'רדי סירב להסביר כיצד התמודדה המדינה עם סירוב חברות הביטוח האירופיות לבטח את מיכליות הנפט האיראניות ורק אמר כי "הבעיה נפתרה".

שר הנפט האיראני אישר ייצוא נפט באופן פרטי מהמדינה כבר בחודש מאי ובכך חילק לראשונה בהיסטוריה של המדינה את האחריות על ייצוא וייבוא הנפט לגוף נוסף מלבד חברת הנפט הלאומית של איראן, ה-NIOC.

הסנקציות הכלכליות שהפעילה אירופה על איראן פגעו גם בעסקי הנפט שלה ביבשת אסיה, בעיקר עם יפן, אחד הלקוחות העיקריים שלה בתחום.
איראן נפט יצוא אמברגו חברות אירופיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד