כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אור ירוק פועלת לקידום הסברה בגני ילדים בתחום בטיחות בדרכים

כ-100 רכזי תוכנית זה"ב בגן של "אור ירוק",מהמגזר הערבי והיהודי, נפגשו עם חברי כנסת במטרה לקדם הפעילות. אור ירוק: "ישראל נמצאת במקום הראשון מבין המדינות המתקדמות, בחלקם של הילדים, מכלל הרוגים בתאונות הדרכים"

אור ירוק פועלת לקידום הסברה בגני ילדים בתחום בטיחות בדרכים

ב-3 ליוני 2012, נפגשו כ-100 רכזים של תוכנית "זה"ב בגן"- תכנית הסברה והדרכה בנושא בטיחות בדרכים, של "עמותת אור ירוק" ותנועת של"מ- החברה למתנסי"ם, עם חברי הכנסת רונית תירוש ודוד אזולאי, במטרה לקדם ולהרחיב את פעילות ההסברה לילדי הגנים. את תוכנית "זה"ב בגן", מפעילות עמותת "אור ירוק" ותנועת של"מ- החברה למתנסים ובשיתוף משרד החינוך, בעזרת כ-1500 מתנדבים גמלאים, המגיעים לכ-1,300- גני ילדים. במסגרת התוכנית מגיעים הגמלאים המתנדבים לגן, אחת לשבוע, לפחות, משתלבים בפעילות הגן ומעבירים הכשרה בתחום בטיחות בדרכים בנושאים כגון: חגירת חגורת בטיחות, הכרת תמרורים וחצייה בטוחה של הכביש. בביקור בכנסת נפגשו הרכזים, עם חברת הכנסת רונית תירוש ועם חבר הכנסת דוד אזולאי. בראש המשלחת עמד ד"ר שלום קליין, יושב ראש תנועת של"ם (שירות לאומי למבוגר) בתקווה להגביר את המודעות בקרב חברי הכנסת.

"אור ירוק"- ישראל במקום הראשון מבין המדינות המתקדמות, בחלקם של הילדים מכלל הרוגים בתאונות הדרכים- כך על פי השוואה בינלאומית שנערכה בשנת 2009, אז עמד שיעור הילדים מכלל הרוגי תאונות הדרכים בישראל על 8%. בשנת 2010 עלה חלקם של הילדים מכלל הרוגים בתאונות הדרכים בישראל ל-10%, ובשנת 2011 הוו הילדים 11% מכלל ההרוגים בתאונות הדרכים בישראל.

על פי נתוני "אור ירוק", בשנת 2011 נהרגו 29 ילדים (0-14) בתאונות דרכים ו- 169 ילדים נוספים, נפצעו קשה. 77% מבין הילדים שנפגעו בתאונות דרכים בשמונה השנים האחרונות (2004-2011) נפגעו בעת שנסעו ברכב. 20% נפגעו כהולכי רגל. עוד עולה מנתוני "אור ירוק" כי מספר הילדים הנפגעים בתאונות דרכים גבוה במיוחד בחודשים יולי ואוגוסט. בחודש יולי 2011 נפגעו 335 ילדים בתאונות דרכים ובאוגוסט 2011- 359 ילדים. זאת לעומת 266 ילדים, בממוצע, שנפגעו בתאונות דרכים, בשאר חודשי השנה ( 2011).


שמואל אבואב מנכ"ל "אור ירוק": "על הממשלה להקצות את התקציב הנדרש לחינוך תעבורתי. מחקרים מוכיחים כי חינוך לבטיחות בדרכים במוסדות החינוך הוא אחד הכלים האפקטיביים לצמצום מספר הילדים הנפגעים בדרכים. תפקידה של הממשלה לדאוג שכל ילד בישראל, החל מגיל הגן, יקבל את הידע והכלים לשמירה על חייו בכבישים".







אור ירוק כנסת פעילות גנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד