ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ליברמן: גיוס לכול - מגיל 18 • ברק: לא לדרוס החרדים

שר החוץ כינס מסיבת עיתונאים והבהיר: ניתן צ'אנס, אבל נתמוך רק בהצעת חוק שוויונית שתכלול גם את הערבים • הבהיר: אין לנו שום כוונה לפרוש מהקואליציה

ליברמן. צילום: פלאש 90
ליברמן. צילום: פלאש 90

שר החוץ אביגדור ליברמן כינס היום (ב) מסיבת עיתונאים במהלכה הכריז כי 'ישראל ביתנו' לא תתמוך בשום חוק שלא יכלול גיוס מלא לכול מגיל 18.

ליברמן הבהיר כי 'בלי או עם' הקואליציה זו הצעת החוק שהוא מתכוון לקדם, והיא תעלה ביום רביעי הבא: גיוס חובה מלא ושוויוני לכולם בגיל 18.

"אני חייב לציין שאני לא מבין את פלסנר, לא את כל הועדה ולא את המסקנה לדחות את השירות של החרדים לגיל 22-23. מבחינתי זה לא מובן, אין לזה שום הסבר ושום הגיון. ישראל ביתנו דורשת שבחקיקה יהיה משפט אחד ברור: שירות צבאי או לאומי חובה על כל אזרח מגיל 18. לא צריך להתפתל ולא ועדות. זו הדרישה הבסיסית. אין סיבה שהצעירים - יהודים, מוסלמים או נוצרים - לא יתגייסו בגיל 18. זה לא נגד חרדים ולא נגד ערבים, כולם בגיל 18", הבהיר.

ליברמן הוסיף: "לא רצינו לגנוב את הקרדיט ולא לטרפד. נתנו הזדמנות לועדת פלסנר, או לועדה החדשה פלסנר - יעלון. נמתין בסבלנות עד סוף השבוע הזה, בכל מקרה ביום רביעי הבא הצעת החוק שלנו תעלה להצבעה בקריאה טרומית. וכולנו נצביע בעדה, עם או בלי הסכמת הקואליציה. אני מקווה שיתנו חופש הצבעה, אבל בכל מקרה נצביע בעד, ובכל הצעה שלא תכלול את המשפט 'חובת שירות מגיל 18', נצביע נגדה - כולל השרים - גם אם תהיה הצעת חוק ממשלתית".

בהמשך הבהיר שר החוץ: "אין לנו שום כוונה לפרוש מהקואליציה. אני יודע שיש כאלה גם מהקואליציה וגם מהתקשורת שרוצים שנצא כדי לפנות תיקים לבת הברית של התקשורת, אבל זה לא יהיה".

בתוך כך, שר הביטחון אהוד ברק אמר היום בפתח ישיבת סיעת 'עצמאות': "אין לנו ענין לדרוס את החרדים או לכפות. נקווה למצוא חוק שיהיה מקובל על כל הצדדים".
ליברמן פרישה גיוס ערבים גיל 18

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד