ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

בחירות בלוב: האיסלם נבלם - החילונים קרובים לשלטון

עשרה חודשים לאחר חיסולו של הרודן מועמר קדאפי, ולראשונה זה 60 שנה - הלכו 2.7 מיליון אזרחי לוב לקלפיות לבחור ממשלה חדשה • מסתמן: הליברלים קרובים לניצחון

קדאפי לאחר מותו. צילום: אל-ג'זירה
קדאפי לאחר מותו. צילום: אל-ג'זירה

ה'אביב הערבי' הוליד עד כה בעיקר אכזבות, כאשר את מקומם של הדיקטטורים המודחים תפסו בעיקר מפלגות איסלמיות קיצוניות, כך במצרים וכך גם במרוקו.

אך דומה כי דוקא מכיוונה של לוב מגיעות בשורות חיוביות, המדינה האפריקאית, שהשתחררה לפני כעשר חודשים בלבד מעולו של הרודן מועמר קדאפי, סיימה אתמול את הליך הבחירות בשיעור הצבעה גבוה של כ-65%.

תוצאות האמת יפורסמו רק בהמשך היום, אך לפי המסתמן מדובר בניצחון גדול למחנה הליברלי שיהיה ככל הנראה זה שיחזיק בהגה השלטון.

אתמול (א) דיווח העיתון 'אל-שרק אל-אווסט' כי אזרחי לוב הצביעו לראשונה מזה שישים שנה, בעוד ההמונים בטריפולי חגגו בהתלהבות את הבחירות הללו, נתקל התהליך במזרח המדינה בקשיים, כאשר מספר קלפיות ספגו איומים והתקפות.

הקלפיות פתחו את שעריהן בשעה שמונה בבוקר עבור 2.7 מיליון אזרחים לוביים, שנקראו להצביע ולבחור אגודה לאומית שתורכב מ-200 חברים, עליה תוטל המשימה לבחור את ראש הממשלה ואת הממשלה, זאת לפני עריכת בחירות פרלמנטריות מלאות בשנה הבאה, בכפוף לחוקה חדשה.

ראש ממשלת לוב, עבד אלרחים אלכיב, אמר: "זוהי הפעם הראשונה שנערכות בחירות ואנו חשים שפלות רוח, אולם אנו גאים על כך שהמבחן הראשון בעניינים הללו מראה שאנחנו יכולים גם להצליח בדברים נוספים".
לוב קדאפי בחירות היסטוריה משטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד