כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

קנדה: הטרוריסט ששרף את סקווירא שוב מאיים

דאגה במונטריאול • עומר באלפרד, מחבל שהשליך בעבר פצצת תבערה לתוך מבנה הת"ת של סקווירא, שוחרר מהכלא וכבר מסתבך שוב • נאשם באיומים ברצח נגד שכנו

באלפרד. צילום: CJAD
באלפרד. צילום: CJAD

עומר באלפרד, המחבל שהשליך בשנת 2006 פצצת תבערה לתוך מבנה תלמוד תורה של חסידות סקווירא במונטריאול, ותכנן גם להשליך פצצה לעבר המרכז היהודי על שם בן וידער בעיר - מסתבך שוב עם רשויות החוק.

ההסתבכות של באלפרד באה חודש לאחר שחרורו מבית הכלא - שם ריצה עונש מאסר ממושך על העבירות הקודמות שביצע. נגד באלפרד הוגש בבית המשפט ביום שישי האחרון כתב אישום הכולל 8 סעיפי אישום שונים.

חמשה מתוך שמונת האישומים מתמקדים בשוטטות על קרקע פרטית של אדם אחר. מדובר בעבירה יחסית קלה, אך חומרתה נובעת מהעובדה שרק לפני חודש הוא שוחרר מבית הכלא. שאר האישומים קשורים לאיומים ברצח נגד אחד משכניו.

הופעתו בבית המשפט הייתה קצרה.

עורך דינו לא הופיע לדיון, אך כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי באלפרד עצמו הגיע לדיון עם משקפיים, חולצה ספורטיבית שחורה כשהוא "רגוע" ו"אדיש". יצוין כי בסוף הדיון סירב השופט לשחררו בערבות.

בשל העבירות נגד הישיבה בסקווירא וכוונתו שנה מאוחר יותר להשליך פצצה לעבר מרכז יהודי נוסף, נגזר על באלפרד 7 שנות מאסר. הוא וחברו הביעו הזדהות עם קבוצה של 18 טרוריסטים שנעצרו בטורונטו בשנת 2006.

כאמור, רק לפני חודש ימים הוא שוחרר מהכלא וכבר הוא מסתבך פעם נוספת עם רשויות החוק.
סקווירא מחבל טורונטו תת קנדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד