ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

'כצאן לטבח': ילדים באזיקים יפגינו נגד הגיוס

עסקני 'העדה החרדית' החליטו לזעזע את דעת הקהל במאבק נגד הגיוס • האמצעי: 2,000 ילדים יצעדו כשאזיקים על ידיהם • עסקני 'העדה' שוקלים: להפיק את 'הפגנת המליון'

הפגנת הטלאי הצהוב. צילום: פלאש 90
הפגנת הטלאי הצהוב. צילום: פלאש 90

המאבק נגד גזירת הגיוס מתחמם, וב'עדה החרדית' נערכים לשלב הבא: לאחר שהשתמשו באפקט 'הטלאי הצהוב' וגררו סיקור תקשורתי נרחב, ולאחר הפגנת 'אשמורת הבוקר' נגד גזירת הגיוס, מתכננים אנשי 'העדה החרדית' מופע קיצוני לא פחות: כ-2,000 ילדים יצעדו כשאזיקים על ידיהם.

בישיבה מיוחדת שהתקיימה בשעות הערב (ב) - ואשר דבר קיומה מתפרסם כאן לראשונה - בה נכחו עסקנים מכלל החסידויות בשכונת מאה שערים בירושלים, התקבלו החלטות לגבי המאבק הצפוי.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בפגישה שהתקיימה במשרדי 'העדה' בבניני זופניק, השתתפו, בין היתר: יו"ר הנהלת העדה החרדית, הרב יעקב ראטה, עסקנים מחסידויות דושינסקי, תולדות אהרון, תולדות אברהם יצחק ואחרים.

לדברי העסקנים, "זו גזירה המאיימת על עולם התורה כולו, וחייבים להלחם בה עד תום".

בהפגנה, המתוכננת לתתקיים ביום ראשון בשעות הצהריים, ישתתפו 2,000 ילדים, כאשר כל אחד מהם יענוד אזיקים לידיו. מדובר ב'איתות' כי הציבור החרדי אינו מתכוון להיכנע לגזירה של גיוס בכפייה או בהסכמה בשום דרך.

הילדים יצעדו מרחבת זופניק בשכונת מאה שערים, דרך רחוב שבטי ישראל, משם לרחוב הנביאים וחזרה לרחבת זופניק, דרך רחוב שטראוס.
כאמור, מדובר בהחלטה אחת מתוך שורת החלטות ארוכה שעסקני 'העדה החרדית' מתכננים לבצע בתקופה הקרובה.

במקביל, לראשונה נשקלת ברצינות בקרב עסקני 'העדה' האפשרות להפיק את 'הפגנת המליון', כאשר 'העדה החרדית' תעמוד מאחורי היוזמה, "מה שימנע מחלוקות צפויות בתוך יהדות התורה".

לדברי עסקנים ב'עדה', ההחלטה הסופית תתקבל בימים הקרובים. "אנו לוקחים בחשבון גם את ההוצאות הגדולות הכרוכות בארגון עצרת כה גדולה", אומרים שם.
העדה החרדית אזיקים טלאי צהוב גיוס זופניק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 56 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד