ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

תבוסה לפרקליטות • אולמרט זוכה ב'ראשונטורס' ו'טלנסקי'

בית המשפט המחוזי בירושלים, זיכה את אהוד אולמרט בפרשות שאילצו אותו להתפטר מראשות הממשלה • זוכה ב'ראשונטורס' ו'טלנסקי' • הורשע בהפרת אמונים ב'מרכז ההשקעות'

אהוד אולמרט הבוקר. צילום: פלאש90
אהוד אולמרט הבוקר. צילום: פלאש90



חגיגות אצל אולמרט, הלם בפרקליטות: שלושת שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים זיכו הבוקר (ג), את אהוד אולמרט מהאשמות החמורות נגדו.

שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים, מוסיה ארד, יעקב צבן ומשה סובל, זיכו את אולמרט בפרשת 'טלנסקי' ופרשת 'ראשונטורס', ראש לשכתו שולה זקן, לעומת זאת, הורשעה בשתי עבירות בפרשת 'ראשונטורס'.

אולמרט וזקן הורשעו במרמה והפרת אמונים, בפרשת מרכז ההשקעות.

לאחר הזיכוי אמר אולמרט: "בתום למעלה מארבע שנים, הסתיים ההליך המשפטי בהחלטה שהיום בית המשפט המחוזי פרסם. לא היו מעטפות כסף, אין מעטפות כסף, בית המשפט הכריע בצורה החד משמעית - אין מעטפות כסף, אין שחיתות".

הדרמה החלה עם פתיחת הקראת גזר הדין: "לאחר שבחנו את כל הראיות שהוגשו לנו", אמרה נשיאת בית המשפט מוסיה ארד, "החלטנו פה אחד לזכות את הנאשמים מהעבירות מפרשת ראשונטורס, התעורר ספק בדבר אשמתו. לזכות את הנאשם מטלנסקי ומהעבירות באישום השלישי קבלת דבר במרמה מבקר המדינה. הרשענו את הנאשם בהפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות".

בפרשת "ראשונטורס", נטען כי בשנים 2006-2002 הצליחו אולמרט וזקן, באמצעות מצגי שווא ותיעוד כוזב שהוכן בסוכנות הנסיעות "ראשונטורס", לקבל תשלומים כפולים מארגונים שונים עבור טיסות לאירועים אליהם הוזמן אולמרט ברחבי העולם.

בפרקליטות טענו שמדובר בשיטה מתוחכמת, שבזכותה קיבל אולמרט 92 אלף דולר במרמה, ששימשו לאחר מכן למימון טיסות פרטיות שלו ושל ובני משפחתו. בית המשפט דחה את הטענות הללו ואולמרט זוכה בפרשה אך שולה זקן הורשעה.

"הגענו למסקנות כי הראיות אינן מוכחיות מעל לספק סביר שנאשמים פעלו בשיטה מכוונת להפקת רווחים לטובת הנאשם", אמרה מוסיה ארד.

בפרשת טלנסקי, הואשם אולמרט כי קיבל מאיש העסקים האמריקאי משה (מוריס) טלנסקי במשך כ-12 שנים, בהן כיהן כראש העיר ירושלים וכשר התמ"ת, מאות אלפי דולרים, שלא דווחו, חלקם במזומן בתוך מעטפות.

בחלק מהמקרים הועברו הכספים מטלנסקי לאולמרט באמצעות זקן.

בסך הכל העביר טלנסקי לאולמרט כ-600 אלף דולרים. הכספים הוחזקו על ידי אורי מסר בכספת במשרדו, יחד עם כספים במזומן שהתקבלו ממקורות אחרים. אך בית המשפט לא שוכנע וזיכה את אולמרט.

בפרשת מרכז ההשקעות, הואשם אולמרט שבהיותו שר התמ"ת קידם ענייני חברות ששכרו את שירותי חברו, עו"ד אורי מסר. כאמור הוא הורשע בפרשה.

בשולי הפרשות הגדולות הורשעה שולה זקן גם בפרשת האזנות הסתר.

"פרקליט המדינה צריך להתאבד"

ידידו הטוב של אהוד אולמרט, העיתונאי אמנון דנקנר, נכח מחוץ לכותלי בית המשפט המחוזי ואמר כי, לאחר מתן הכרעת הדין לכלי התקשורת כי "על פרקליט המדינה לא רק להתפטר, אלא להתאבד, הפרקליט ערך פוטש לממשלה נבחרת בישראל".

דנקנר אמר כי, "זה יום מאושר. כל מה שטענו קודם לכן הוכח. לבי עולה על גדותיו כשאני חושב על מה שחברי הטוב והיקר עבר בשנים האלו, ואיך זה נגמר. זה נגמר נהדר והיה מיותר".

דנקנר תקף את התקשורת ואמר: "התקשורת התנפלה על אהוד אולמרט וצידדה בעמדת הפרקליטות, עליה, וגם הפרקליטות עצמה, חייבת לחשוב איך הם התנהגו ואיך העבירו שבעה מדורי הגיהנום אדם שלא היה צריך לעבור את זה.

"התכתבנו הבוקר. הייתה לי תחושת בטן, לאולמרט לא הייתה. הוא הגיע, ניצח. אני שמח בשמחתו. זה יום נפלא".

תנועת ש"ס הגיבה לזיכוי: "התנועה מחזקת ומברכת בחום את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ואת בני משפחתו לאחר הסבל הרב שעברו בשנים האחרונות".

ח"כ צלנר מ'קדימה' בירך אף הוא את ראש הממשלה לשעבר "עם זיכויו ולאחר שהוכחה צדקת דרכו". צלנר הוסיף: "יחד עם זאת, זה הוא יום של חשבון נפש לפרקליטות ולעם בישראל. ארבע שנים אחרי שהודח מתפקידו, לאחר שזכה באמון העם בבחירות דמוקרטיות, מבינים כולם שאיבדנו את אחד מראשי הממשלה הטובים שידעה ישראל, בגלל פזיזות ויד קלה עם עיפרון האישומים".

"אני גאה באהוד אולמרט, על שספג ביקורת כה קשה ועדיין הצליח לשמור על איפוק, סבלנות ועמד על חפותו. מאחל למר אולמרט ולנו כי ישוב במהרה להנהגת המדינה וכי אנו לא נחמיץ הזדמנות להתהדר במנהיג בשיעור קומתו".

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) הגיב: ״הרשעת ראש ממשלה לשעבר בהפרת אמונים, הוא יום קשה, כתם שחור לישראל ומשבר קשה באמון הציבור בהנהגה ובנבחרי הציבור בישראל. עם זאת הזיכויים הינם יום כיפור לפרקליטות ומעידים כי לקתה במחדלים חמורים ואין מנוס מהקמת גוף ביקורת אמיתי לפרקליטות, חיצוני ובלתי תלוי שיחקור ויבדוק את צורת ההתנהלות ודרך קבלת ההחלטות שלה״.

ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי): "זיכויו הסוחף של אולמרט צריך שיביא איתו רעידת אדמה בפרקליטות ואת פיטוריו המיידיים של פרקליט המדינה משה לדור, שחייב לתת את הדין לא רק על המכה הקשה בתיק אלא על התנהלות יהירה ושחצנית".
אהוד אולמרט ראשנטורס תמת תביעה שולה זקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד