י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

השדולה למען הסוציאליים מציגה: אחדות בכנסת

15 ח"כים מהקואליציה ומהאופוזיציה התאספו במסגרת כנס הפתיחה של השדולה למען העובדים הסוציאליים • יוזם השדולה: ח"כ אבי דואן מקדימה, עובד סוציאלי במקצועו

הפגנת העובדים הסוציאליים. צילום ארכיון
הפגנת העובדים הסוציאליים. צילום ארכיון



אמש (ב') נערך כנס פתיחת השדולה למען העובדים הסוציאליים בכנסת, ביוזמת ח"כ אבי דואן, עובד סוציאלי במקצועו. בפעם הראשונה - נכחו 15 חברי כנסת בשדולה אחת, ואין ספק כי הדבר מעיד על אופיו של יו"ר השדולה שהצליח לאחד בין גורמים שונים.

במשתתפים: המשנה לראש הממשלה, השר שאול מופז, שלמה מולה, נחמן שי, רחל אדטו, אורית זוארץ, יובל צלנר וישראל חסון – חברי כנסת ממפלגתו של דואן, 'קדימה', השר משה כחלון (ליכוד), ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו), ח"כ דב חנין (חד"ש), ח"כ דניאל בן סימון ואיתן כבל (העבודה), ח"כ אילן גילאון (מרץ) וח"כ שכיב שאנן (העצמאות).

ח"כ דואן אמר: "המטרה לשמה הקמתי את השדולה למען העובדים הסוציאליים בכנסת, הינה בראש ובראשונה יצירת פלטפורמה אשר תעלה נושא חשוב זה על סדר יומו של בית המחוקקים, מתוך הבנה שיש צורך בשינוי מעמיק.

"בפורום זה תינתן במה לעובדים הסוציאליים ולמצוקותיהם עד אשר ימצא פתרון הולם לבעיותיהם, תוך שיח מעמיק ונבון של אנשי שטח ואנשי מקצוע מחד, ושימוש נכון בכלים פרלמנטריים מאידך.

"העובדים הסוציאליים נותנים מענה לאנשים רבים אשר זקוקים לתמיכתם, להכשרתם, לידע המקצועי שלהם ומהווים חבל הצלה. משכך, לא יעלה על הדעת המצב כיום, בו נאלצים העו"סים להתמודד עם תנאים מחפירים אשר מונעים מהם להקנות מחצית מהידע המקצועי לזקוקים להם. על סדר יום השדולה נעלה את סוגיית העומסים איתם מתמודדים העובדים הסוציאליים אשר אינם מאפשרים טיפול הולם בכל מקרה ומקרה.

"מספיק להיאחז בפוליטיזציה, בואו נבצע יחדיו שינוי, ניצור חשיבה. כך קיימת אפשרות שגם התפיסה תשתנה, העובדים הסוציאליים עושים עבודת קודש! אם כך, מדוע אינם מקבלים תנאים של כוהנים? מטרת השדולה להעלות על סדר היום הציבורי נושא חשוב זה ולתת פתרונות לעבודת השליחות אותה מבצעים העובדים הסוציאליים.

"צדק חברתי? האומנם? כיצד יכול להתרחש צדק חברתי בזמן בו עובדים סוציאליים אינם מתוגמלים, מתמודדים עם עומס רב של תיקי רווחה. הרי שליחי הציבור הם ונשלחים הם בכדי ליתן עזרה והכוונה לזקוקים לכך, על השדולה לנהל שיח מעמיק עד למציאת פתרון ויישומו בשטח, בואו נבצע שינוי".

השר מופז הביע תמיכה בהקמת השדולה ואמר: "הנושא החברתי הינו חלק בלתי נפרד מסדר יומה של מפלגת קדימה. אני מברך את חברי ח"כ ועו"ס אבי דואן על החשיבה והביצוע בנושא חשוב זה, ומקווה שעבודת השדולה תקדם את המטרות לשמם הוקמה - לחזק, לתמוך ולספק במה פרלמנטרית לעובדים הסוציאליים שעוסקים יום יום, שעה שעה, בטיפול בבעיות חברתיות של אזרחי ישראל".

גם שר הרווחה משה כחלון הביע את שמחתו על הקמת השדולה, ובירך את ח"כ דואן: "על היוזמה אשר מורגשת מרגע כניסתו לכנסת. אני מרגיש את הנושא בוער באופן חזק במשכן. אני מאמין כי בכוחה של השדולה להצמיח שינוי".
אבי דואן עובדים סוציאליים שדולה שאול מופז משה כחלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד