כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מתנדבי אור ירוק החתימו על אמנה לשמירת כללי בטיחות בדרכים

ישראל נמצאת במקום הראשון מבין המדינות המתקדמות, במספר הילדים ההרוגים. מדי קיץ (יוני-אוגוסט), נפגעים מעל 2000 ילדים ונהרגים 24 ילדים, בממוצע

מתנדבי אור ירוק החתימו על אמנה לשמירת כללי בטיחות בדרכים

מתנדבי מועדוני עמותת אור ירוק והחברה למתנס"ים/תנועת של"ם התפרסו בימים האחרונים של הלימודים בבתי הספר, והחתימו את התלמידים על אמנה לשמירת כללי בטיחות בדרכים. לפני עשרה ימים, יצאו כמיליון וחצי תלמידים לחופשת הקיץ, אך לפני היציאה לחופש הגדול הגיעו מתנדבי המועדונים וקישטו את בתי הספר בשלטים המסבירים את החשיבות של בטיחות בדרכים.

רגע לפני שהילדים יוצאים לחופש, הם חתמו על אמנה שבה הם מתחייבים לחצות את הכביש בצורה בטוחה – לתת יד למבוגר, לחצות רק במעבר חצייה וברמזור ירוק. התלמידים התחייבו לחגור חגורת בטיחות בכל נסיעה, אפילו הקצרה ביותר וכמו כן, לרדת מכלי הרכב רק בצד של המדרכה ולא בצד שבו המכוניות עוברות. התלמידים התחייבו כי כאשר הם רוכבים על אופניים, קורקינט או גלגיליות, הם יעשו זאת בליווי חבישת קסדה ומגנים.

ישראל נמצאת במקום הראשון מבין המדינות המתקדמות בשנים האחרונות, באחוז הילדים ההרוגים כתוצאה מתאונות דרכים. מדי קיץ נהרגים בממוצע 24 ילדים ובני נוער כאשר בחודש אוגוסט נפגעים בממוצע כ-700 ילדים ובני נוער – החודש שבו נפגעים הכי הרבה ילדים בשנה. כך עולה מנתוני אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. מעל 2000 ילדים נפגעים מדי שנה בחודשי הקיץ (יוני, יולי, אוגוסט), ובשמונה השנים האחרונות נפגעו בתקופת החופש הגדול 18,102 ילדים ובני נוער כתוצאה מתאונות דרכים.

עמותת אור ירוק: "על המדינה להגביר את האכיפה בכבישים ועל הרשויות המקומיות להגביר את הסיורים ברחובות. בחופשת הקיץ הילדים לא נמצאים במסגרת בית הספר המוגנת ורבים מהם מסתובבים ברחובות, בפארקים או נוסעים עם המשפחה לטיול. יש להקפיד לחגור חגורת בטיחות בכל נסיעה, אפילו הקצרה ביותר. יש להקפיד לחבוש קסדה בעת רכיבה על אופניים ולענוד מחזירי אור ברכיבה או בהליכה בשעות החשיכה".













אור ירוק מתנדבים בטיחות בדרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד