ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

המשכנתאות המסובסדות יופחתו גם ב-2013

הישג לאטיאס: ועדת הכספים האריכה בשנה את הפחתתן של המשכנתאות המסובסדות של משרד השיכון ל-3% • בכך הן חוזרות להיות אטרקטיביות גם בשיעור הריבית הנמוך הנוכחי

המשכנתאות המסובסדות יופחתו גם ב-2013

ועדת הכספים אישרה אתמול (ב) את המשך הפחתת הריבית למשכנתאות מסובסדות של משרד הבינוי והשיכון, ופטור ממס לגופים המוסדיים על הכנסות מהשכרת דירות. על פי ההחלטה: תופחת הריבית הקבועה על משכנתאות מסובסדות על ידי משרד הבינוי והשיכון לריבית של 3% גם בשנת 2013.

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס בירך על ההחלטה ואמר: "מאז שהופחתה הריבית למשכנתאות מוכוונות בתחילת השנה, נרשם גידול של למעלה מ-80% במימושן. הצעד הוכח כמסייע לזוגות צעירים ברכישת הדירה הראשונה בחייהם".

ההחלטה על הפחתת הריבית נתנה את אותותיה על רוכשי דירתם הראשונה. לפי נתוני משרד הבינוי והשיכון - בארבעת החודשים הראשונים של 2012 בהשוואה לשליש המקביל אשתקד, חלה עלייה של 83% במספר הזוגות הצעירים המשנים את תמהיל המשכנתא שלהם ומשלבים בו משכנתאות עם ריבית קבועה מסובסדת.

בנוסף אישרה היום ועדת הכספים פטור ממס לקופת גמל על הכנסה מדמי שכירות בשל השכרת דירות מגורים לטווח ארוך. צעד זה נועד לקדם את המכרזים שישווקו בקרוב באזורי הביקוש לטובת פרויקטים אלו.

גם על החלטה זו בירך השר אטיאס: "ההחלטה היא צעד חשוב בקידום היוזמה שהתחלתי בה לפני כשנתיים, ליצירת שוק משוכלל של דיור להשכרה ארוכת טווח. המסלול החדש מקבל דחיפה משמעותית משורת הטבות ותמריצים שניתנים ליזמים שיכנסו לפרויקטים להשכרה, על ידי הגדלת הכדאיות הכלכלית ושיפור התשואות שיקבלו היזמים. הקרקעות ניתנות ללא תמורה (ללא מחיר מינימום) או בהנחות חסרות תקדים. המוצר החדש יאפשר מתן פתרונות נוספים לטובת הזוגות הצעירים ומי שאינו רוצה להשתעבד למשכנתאות ולרכישת דירה בתחילת דרכו".

חשוב לציין כי ההלוואות מיועדות לזוגות צעירים ולחסרי דירה שרוכשים דירה ראשונה, זאת על ידי מתן ריבית קבועה של 3% על המשכנתא, וסבסוד הריבית על ידי משרד הבינוי והשיכון. בין השנים 2009 ו-2011 הריבית הקבועה במשכנתאות אלה לא הייתה אטרקטיבית יחסית להלוואות בשוק החופשי. בעקבות המשבר הפיננסי העולמי ירדה ריבית בנק ישראל לרמות נמוכות לעומת שיעור הריבית של משכנתאות משרד הבינוי והשיכון שעמד אז על 4% צמוד מדד ל-25 שנה. לפיכך, היקף הביצוע של הלוואות מוכוונות בתקופה זו היה זניח.

החל מינואר 2012, במסגרת תיקון לחוק הלוואות לדיור, שהוביל השר אריאל אטיאס, הוריד משרד הבינוי והשיכון את הריבית הקבועה לחסרי דירה הזכאים למשכנתאות מסובסדות ל-3% בלבד, למשך 25-28 שנה.
אריאל אטיאס ועדת הכספים הלוואות משכנתאות זכאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד