כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בית שמש נגד 'יש': "מסכנים את נפשותינו"

תושבי בית שמש יצאו למלחמה ברשת 'יש', המעסיקה עובדים ערבים • התושבים: "מפחדים לשלוח ילדים לקניות" • פשקווילים הופצו, ובשלב הבא שוקלים: חרם על הרשת

'יש'. צילום ארכיון
'יש'. צילום ארכיון



אם לא די במאבקים שמנהלים תושבי בית סניףשמש נגד הקיצוניים בעירם, נוסף להם מאבק חדש: בימים האחרונים הפיצו תושבי רמה א' פשקווילים נגד סניף של רשת המזון 'יש', בטענה כי הסניף מעסיק ערבים.

הפשקווילים הופצו סמוך למרכז המסחרי, שם ממוקם סניף 'יש', ונכתב בהם: "סכנה גדולה. ערבים [שבחי"ם] בחנות 'יש'. סכנה לתושבי השכונה".

מפיצי הפשקוויל גם קישטו את החלק העליון שלו בלוגו של הרשת. "קונה נכבד! כשהינך קונה ב'יש' הנך מחזק את הפועלים הערבים המסכנים את נפשותינו ובני ביתנו".

על החתום: תושבי השכונה.

ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' עולה, כי המאבק נפתח לאור ניסיון של ערבים המועסקים בסניף לשכור דירה באחד הבניינים, ניסיון שחזר על עצמו כמה פעמים בתקופה האחרונה, לטענת התושבים.

אחד התושבים מספר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי אחד העובדים חייג לאדם שבבעלותו דירה להשכרה בבניין בו מתגוררות משפחות חרדיות, וביקש ממנו לשכור את הדירה למשך תקופה מסוימת. בעל הדירה אמנם סירב - אך הערבים לא התייאשו.

הם מצאו שליח - אחד מתושבי השכונה, וזה נשלח לשכור עבורם את הדירה, אך גם ניסיון זה לא צלח. "מדובר בערבים צעירים שעובדים ברשת ובמקומות אחרים כבר תקופה ממושכת. יש לנו, התושבים, פחד לשלוח את הילדים לקניות בסופר, גם באמצע היום", אומר תושב בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "מדוע כדי להרוויח כמה שקלים בסוף החודש, צריך להעסיק ערבים? 'יש' מזיקה לעצמה".

לדבריו, "לא שקלנו, נכון להיום, האם להחרים את הרשת, אבל אנחנו הבהרנו שמדובר בקו אדום".

בארגון להב"ה, הנאבק בהתבוללות ובהעסקת ערבים, מכירים את הבעיה. לפני שנה ניהלו בארגון מאבק עיקש נגד חברת 'יש'. יו"ר הארגון, בנצי גופשטיין, אמר בתגובה: "אני מברך את תושבי העיר בית שמש שלקחו את הנושא הזה לידיהם ובכך הם יצילו מספר בנות. מי שמנהל את המאבק הזה יבורך ואפשר לומר עליו שהוא עוסק בהצלת נפשות. לצערנו, כל מקום שמעסיק ערבים גורם נזק לשכונה, לתושבים ובסוף גם לעצמו".

מרשת 'יש' טרם נמסרה תגובה, ולכשתתקבל - תפורסם.
יש בית שמש ערבים להבה דירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד