י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

"גם נתניהו מואשם בהפרת אמונים. הוא בגד. לא נפרוש"

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ב'פורום מנהלים' של המודיע: "מה שנתניהו עושה לחרדים זו הפרת אמונים" • "אנו לא נפרוש מהממשלה ולא ניתן פרס לשונאינו בקדימה" • צפו בווידאו

"הוא בגד". צילום: קובי הר צבי
"הוא בגד". צילום: קובי הר צבי



סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, נאם היום בועידת 'פורום מנהלים' של עיתון המודיע. במהלך דבריו, תקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו"

"היום זוכה ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט משני סעיפים עיקריים – ואני מברך אותו על כך. אך נותרה אשמה של הפרת אמונים. אני רוצה להגיד לכם: אם יש הפרת אמונים בחוקי המדינה, מדוע אין הפרת אמונים בפוליטיקה.

"מה שראש הממשלה בנימין נתניהו עושה כעת לציבור החרדי, זו הפרת אמונים פשוטה. אין לך הפרת אמונים גדולה מזו! אני רוצה להקריא את ההסכם הקואליציוני שחתם עמנו: בסעיף 37 נכתב מפורשות: 'מתוך הכרה בערך לימוד התורה תפעל הממשלה לשמירת מעמדם של תלמידי הישיבות שתורתם אומנותם'. האם מה שקורה היום? האין זו הפרת אמונים?!



״שר הביטחון אהוד ברק, גם לו יש הצעה: להגביל את מספר העילויים. הוא? ברק? שאינו יודע לצטט פסוק אחד בעל-פה, הוא יכול להגדיר מי הם 'עילויים'? אני מבין בזה יותר ממנו. אני טוען ש-98% הם עילויים!

"אני רוצה לומר לכם מה באמת עומד מאחורי כל הוועדה הזו לשויון בנטל. המציאות היא כי יש כאן מזימה. הכל פוליטיקה. קדימה נכנסה לקואליציה ויש לה תיק אחד בלבד. הם בסך הכל רוצים עוד תיקים. עוד ג'ובים.

"בתחילה חשבו שישראל ביתנו יפרשו. בקדימה כבר חילקו ביניהם את התיקים. אך כאשר איוט ליברמן הודיע שלא פורשים, הם התאכזבו. מה עושים? טוב, הנה הזדמנות להתלבש על החרדים. אולי נגרום להם באמצעות הוועדה לשויון בנטל, שיפרשו: גם יהדות התורה וגם ש"ס.

"אני רוצה להעביר מכאן מסר למפלגת קדימה: לא ניתן לכם את התענוג הזה. אנחנו בשלב זה לא מתכננים לפרוש מהקואליציה. לא ניתן לכם את התענוג. אלא אם הרבנים יורו לנו אחרת, אנחנו נשארים.

״על נתניהו לזכור שיש מפלגות נוספות בפוליטיקה. מפלגת העבודה היא אלטרנטיבה שכבר היינו איתה פעם. לכל יום יש מחר״.,
ליצמן נתניהו מופז המודיע פורום המנהלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד