כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

חוק חדש נגד הבנקים - יעצור את ההוצאה לפועל

יוזמה משותפת של ח"כי הליכוד ויהדות התורה נגד הבנקים • יחוייבו להודיע ולהתריע מראש על נקיטת צעדים להפעלת הוצאה לפועל נגד חייבי הלוואות ומשכנתאות

הוצאה לפועל. צילום: ארכיון
הוצאה לפועל. צילום: ארכיון צילום: באדיבות המצלם



מליאת הכנסת אישרה אמש (שני) בקריאה ראשונה את הצעת החוק המחייבת את הבנקים ליידע את לקוחותיהם בכוונתם להעמיד את ההלוואות שנטלו לפירעון מיידי, או לנקוט נגדם בהליכים משפטיים משום שלא עמדו בתנאי האשראי שניתנו להם – קודם שיחלו ההליכים בפועל.

ההצעה נועדה להגן על לקוחות הבנקים לפני נקיטה בהליכים משפטיים המקשים על התנהלותם הכלכלית של החייבים.

את הצעת הגישו סגן יו"ר הכנסת, ח"כ אורי מקלב, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה), וכן יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כרמל שאמה ויו"ר ועדת הכנסת ח"כ יריב לוין (ליכוד).

"לקוחות שהבנק נוקט נגדם הליך משפטי, נאלצים לשאת בהוצאות שכר טרחת עורך דין וכדומה, כמו גם הריבית שמזנקת ללא פרופורציה, לריבית שהתבקשו לשלם בעת קבלת האשראי", הסביר מקלב.

"עבור רבים נקיטה בהליכים משפטיים היא נקודת 'אל חזור' שבו הלקוח נלקח בשבי במרתפי הבנקים והביורוקרטיה המשפטית, בניצוחם של עורכי דין מפולפלים הגורפים הון ממשבר כלכלי, לעתים משבר זמני שעובר על הלקוח האומלל".

הצעת החוק מבקשת לחייב את הבנקים להודיע באופן ברור ללקוח כי הבנק שוקל לנקוט בהליכים משפטיים, קודם נקודת ה'אל חזור'.

"הודעה מיוחדת זו תיקרא בעצם ללקוח לפעול במהירות ולמצוא דרך לצאת מהסבך אליו הוא עלול להיקלע", הוסיף מקלב.

שותפו להצעת החוק, ח"כ יריב לוין, אמר. "רבים מהחוקים הללו נולדו כתוצאה מפניות ציבור שסובל", "אדם שהבנק מגביל אותו ומנהל נגדו בהליכים משפטיים, אני חושב שראוי ונכון לבוא ולתת לאדם לפני שדבר כזה קורה אזהרה כדי שיוכל להתארגן כראוי ולפתור את הבעיה" אמר לוין.
עם אישורה פה אחד של הצעת החוק בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, היא הועברה לוועדת הכלכלה של הכנסת, על מנת להכינה לקריאה שנייה ושלישית.
אורי מקלב יריב לוין בנקים הליכים משפטיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד