כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

התשובה לסנקציות על לומדי תורה: עוד מלגות

על רקע איומי הסנקציות על אברכים, מודיע ארגון 'דרשו' על הרחבת מעגל המלגות • יאושרו אלפיים מלגות נוספות, לאברכים המשתתפים בתוכנית בחינות על דפי 'דף היומי'

צילום: מנחם הלוי
צילום: מנחם הלוי



ההנהלה העולמית של "דרשו", אישרה תוספת של אלפיים מלגות ללומדים.

בעוד וגורמים פוליטיים שוקלים להטיל סנקציות כלכליוות על אברכים שלא יתגייסו, מוצאים גורמים אחרים את הדרך להמשיך ולעודד את לימוד התורה.

ההנהלה העולמית של הארגון להפצת תורה, 'דרשו', החליטה בימים האחרונים לאשר תוספת של כאלפיים מלגות נוספות, מעבר למלגות הקיימות, לנבחנים במסלול הלימוד 'קנין תורה', במסגרתו לומדי דף היומי נבחנים על שלושים דפי גמרא מידי חודש.

מדובר בצעד משמעותי שיגרום לריבוי לימוד התורה ולהשבחת הלימוד, וכפי שאמרו מרנן גדולי ישראל שליט"א לראשי הארגון בעת ביקורם בבתיהם לקראת מעמדי סיום הש"ס של "דרשו", כי יש להרבות את השמחה על מנת להרבות את לומדי התורה בכל שעה ובכל זמן ועת בכל רחבי תבל.

משמעות החלטה של הנהלת 'דרשו' היא שכל מי שיצור קשר בימים הקרובים עם מוקד ההרשמה ויבקש להצטרף לשורות הנבחנים במסלול הדף היומי, ייכנס באופן מיידי לתוכנית 'קניין תורה' ויוכל לקבל מלגה החל מהמבחן הראשון שייערך על שלושים הדפים הראשונים של מסכת ברכות.

יצוין כי עד עתה נדרשו המצטרפים לעמוד במבחן במשך חצי שנה עד לקבלת מלגה סדירה, עתה כאמור המלגות יינתנו מיידית למצטרפים החדשים.

ב’דרשו’ מבהירים כי מלבד אלפי המלגות המלאות שאושרו, יינתנו עוד מאות מלגות בהגרלה לנרשמים שיאחרו את המועד ויבקשו להצטרף אחרי שכל המלגות תהיינה תפוסות, "המלגות החדשות הן בנוסף לאלו הקיימות ואינן באות על חשבונן".

"זו מהפכה דרמטית שנייה של 'דרשו'", אומרים בארגון. "בסיום הש"ס הקרוב יהיו אלפים רבים מקרב נבחני 'דרשו' מבין המסיימים והם יהיו מהנבחרים שבהם שכן הנבחנים לא רק למדו את הש"ס כולו, אלא גם נבחנו עליו וזוכרים חלקים נרחבים מתוכו. כעת אנחנו מוסיפים חיילים לתורה ומרחיבים את מעגל הלומדים באלפי נבחנים בפעם אחת. זוהי מתנה עצומה לעולם התורה וזהו רגע חשוב מאוד בתולדותיו של הארגון שכבר זכה להעמיד תלמידים הרבה".

בארגון נערכים בימים אלו לקראת השלמת הסידורים האחרונים לאירוע האדיר לכבודה של תורה שיתקיים ב"יד אליהו", סיום הש"ס העולמי הגדול לכבוד התורה ולומדיה, ולהאדיר את לימוד התורה בקרב הציבור כולו, "תורא מגנא ומצלא, ונפעל בכל דרך שרק נוכל לעודד את הלומדים".
דרשו אברכים תורה מלגות כסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד