ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

המועצה לשלום הילד נגד ה'עדה': "עזבו את הילדים"

מחאה נגד 'הפגנת האזיקים' של ה'עדה החרדית' • מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן ל'בחדרי חרדים': "לא נכון לנפנף בילדים קטנים כגימיק תקשורתי"

הפגנת הטלאי. צילום: פלאש90
הפגנת הטלאי. צילום: פלאש90



הפגנת 'האזיקים' שתתקיים ביום ראשון הבא בירושלים, ובה ישתתפו, ככל הנראה ילדים מ'העדה החרדית' נגד הגיוס - מעוררת מחאה.

עוד בנושא:
42522 'כצאן לטבח': ילדים באזיקים יפגינו נגד הגיוס

"הרפו מהילדים, הם לא דגל לנפנף בו", אומר ל'בחדרי חרדים' מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן.

"לא נכון לנפנף בילדים קטנים כגימיק, וזה נכון לכלל המגזרים ולאו דווקא לציבור החרדי. גם במחאת הקיץ ובהתנתקות אמרנו דברים דומים.

"לא נכון שאנשים מבוגרים שמעוניינים להפגין נגד גיוס, או כל דבר אחר שחשוב בעיניהם יעשו שימוש בילדים. כל מי שעושה זאת עושה מעשה לא ראוי. המבוגרים מספיק חזקים כדי שישמעו דעותיהם ללא הצגה של ילדיהם".

ד"ר קדמן תולה את הבעיה בכך, "שיש מגבלות שאנשים מבוגרים צריכים לדעת מהן. אסור לשכוח שהורי הילדים הם אלו שמקבלים עבורם את ההחלטות והם צריכים לקחת על כך אחריות לפעולה השלילית".

לדבריו השימוש בילדים נעשה רק כגימיק פסול: "אף צלם או כלי תקשורת לא יפספס את התמונה הזו, הרי זו המטרה של מי שעושה בילדים שימוש. אני מניח שאם התקשורת לא הייתה מגיעה להפגנה כזו, היא כלל לא הייתה מתקיימת ולכן זה חמור שבעתיים".

לפני מספר חודשים עוררה הפגנת 'הטלאי הצהוב' סערה תקשורתית גדולה כאשר ילדים שהשתתפו בהפגנה שמטרתה הייתה לשים קץ להסתה התקשורתית נגד החרדים ענדו טלאי צהוב.

ב'העדה החרדית' הגיבו בציניות לדבריו של ד"ר קדמן, "לא מדובר כאן בשימוש בילדים כגימיק. המסר הוא הפוך: הילדים קוראים לראשי המדינה למנוע את גיוס החרדים כדי שלא יקחו מהם את אביהם לשורות צה"ל".

ה'עדה החרדית' בעד תקציבי מדינה?

גורמים חרדיים אחרים הביעו ביקורת על התערבות ה'עדה החרדית' הגורמת לדעתם נזק חמור למאבק.

כך גם הביעו אותם גורמים, תימהון על כך שה'עדה החרדית' בכלל רואה בהמלצות המתגבשות 'גזירת גיוס'. מאחר ואין כוונה לגייס איש בכח אלא להמליץ על הטלת סנקציות וצמצום תקציבים.

"האם אנשי ה'עדה החרדית' בכלל ממומנים על ידי המדינה? לכאורה הגזירות הכלכליות הללו בכלל לא יפגעו בתלמידיהם, אלא באם - למרות הצהרותיהם - הינם נהנים מתקיציבי מדינה", אמר הגורם.

בתוך כך, היום (ג) נתלו מודעות בשכונת מאה שערים ואזוריה המבשרות על הפגנה, שדבר קיומה נחשף לראשונה אתמול ב'בחדרי חרדים', "היו נכונים!!!", נכתב בכותרת. "כאשר חרב הכליון מונף על עולם התורה והישיבות, וגזירת הגיוס מאיימת על עם התורה, חובתנו להרים קול זעקה שתזעזע ותרעיד את אמות הסיפים.

"הכונו למעמד. עולליה הלכו שבי לפני צר על ידי אלפי תשב"ר כבימי מרדכי ואסתר בשעת השמד והיא שעת גזירה. איש לא יישאר בביתו וקל תפלת תשב"ר יעלה לשמי מרומים להפר עצת אויבים ולהעביר את רוע הגזירה".
אזיקים גיוס חרדים העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד