ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

חרדי מירושלים הבריח 51 סמארטפונים על גופו - ונעצר

תופעה? חרדי נעצר במכס נתב"ג לאחר שלא הצהיר על 51 מכשירי גלקסי 3 של סמסונג שהבריח ארצה על גופו • לדבריו, הבריח את המכשירים בשל מצבו הכלכלי הרעוע

חרדי מירושלים הבריח 51 סמארטפונים על גופו - ונעצר



תופעת הברחת הסמארטפונים הולכת ומתרחבת: חרדי מירושלים, בעל דרכון בריטי, הגיע אתמול (ג) בטיסה ארצה מלונדון, ובעוברו במסלול הירוק, נחשד ונלקח לבדיקה על ידי בודקי מכס נתב"ג. מזוודותיו נבדקו, והוא נלקח לבדיקת גמ"מ (מכשיר שיקוף אדם חיצוני 'גלים מילימטריים').

עוד בטרם כניסתו לגמ"מ הוציא החשוד 51 מכשירים טלפון מסוג סמסונג גלקסי 3 מכיסי מכנסיו, מעילו ואפודתו. ראוי לציין כי משקל כל מכשיר הוא 133 גרם, כך שהחשוד נשא על גופו כ-6.5 ק"ג.

מכשיר סמסונג גלקסי 3 הוא המכשיר החדש ביותר מסדרת גלקסי, עלותו לצרכן בישראל עומדת על כ-3,500 שקל בממוצע. לדברי החשוד, הוא רכש את המכשירים בלונדון בעלות של 300 פאונד אנגלי, שהם כ-1,800 שקל.

בחקירתו ביחידת הסמים של מכס נתב"ג, הודה החשוד כי התכוון להבריח את הטלפונים עקב מצבו הכלכלי הרעוע, וכי התכוון למכרם בארץ לצורך כלכלת משפחתו. כמו כן הודה בחקירתו כי לא התכוון לעבור במסלול האדום ולהצהיר על המכשירים, שכן במקרה שכזה יצטרך לשלם מסים ולא ירוויח דבר.

שווי הטובין התפוסים מוערך בכ-180,000 שקל, ועלות המסים עבורם הם כ-59,000 שקל.

בית משפט השלום ברמלה שחרר את החשוד תחת מגבלות, עיכב את יציאתו מהארץ והורה על הפקדת דרכונו ביחידה החוקרת.

רק אתמול התפרסם, כי השבוע נעצרו 4 בני אדם בחשד להברחת 3040 סמארטפונים, בשווי כולל של כ-2 מיליון דולר. שניים מהעצורים הם דמויות מוכרות ברחוב החרדי בתחום שיווק הסלולארי.
סמארטפון ירושלים בריטניה מכס רשות המיסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד