כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

טעון גניזה • תוכנית העבודה של העיתון החדש

העיתון המתוכנן לצאת לאור כמתחרה ל'יתד נאמן', יכלול שלל מדורים על פרשת השבוע, היסטוריה יהודית ו'השקפה' בהכוונת נתי גרוסמן • ומי יהיו הכותבים? • חשיפה

יעקב לבין בפורום המנהלים של המודיע. צילום: קובי הר-צבי
יעקב לבין בפורום המנהלים של המודיע. צילום: קובי הר-צבי



חודש מאז הוכרז על פתיחת ההרשמה לעיתון המתוכנן להוות מתחרה עם 'יתד נאמן'. האם מדובר בהצלחה? היוכל העיתון להתרומם? תלוי את מי שואלים.

היזמים טוענים כי יש בידם עד עתה מאות חתימות של מנויים עתידיים, הם גם מבטיחים להתחיל את חלוקתו כבר ביום שישי הקרוב. שמו של העיתון החדש, לדבריהם, יהיה: הפלס.

ממזכר פנימי-סודי של היזמים, מתבררים פרטים חדשים על תכנית העבודה של העיתון: ראשית, כפי שעושה רושם, עתיד נתי גרוסמן, העורך הראשי לשעבר של 'יתד נאמן' שפוטר מתפקידו, להוות מרכיב מרכזי בעיתון המתחרה. שנית, התכנים מעידים על כיוון יותר תורתי-למדני, משהו בסגנון של גליון על פרשת השבוע.

במזכר מופיעים המדורים העיקריים המיועדים להופיע בעיתון, עם שמות הכותבים המועמדים לתפקיד. מהרשימה דומה כי שקיות הגניזה של המנויים יתפחו משמעותית.

הנה, לדוגמא, שמות של כותבים פוטנציאליים, שעם חלקם כבר סוכם על עבודה משותפת: ירחמיאל קראם יכתוב על נושא השקפתי לפרשת השבוע, פניני הפרשה. "דברים שלא נכתבו בספרים, חידודים וכדומה", כפי שהגדיר זאת אחד מ'מעצבי' העיתון החדש. "טור לפרשת פנחס כבר נשלח במייל", הוא מציין.

פינה נוספת: כתבה על נושא שבקודש. למשל: אונאת דברים, ענווה, כיבוד אב, ציצית, התמדה, "ועוד מיליון ואחד נושאים. זה לא ארוך אבל מוסיף ידע רב ומרתק", כפי שנכתב במזכר שהוכן. מועמד/ת לכתיבה: פרל.

נושאים בהלכה: "סקירה על נושא מעניין ומעורר עניין ...זה יכול להיות משהו בהלכה, או במנהג". מועמד: וייל.

למדנות: שאלה למדנית כלשהי ורעיונות לפתרונה. "במידה וזה נערך נכון בתוך זמן קצר זה יסתובב בהיכלי הישיבות, יגיבו, יענו וישלחו וכו'. מעין הקבצים של הפרשות שעושים כיום עם תשובות מגדולי ישראל זצוק"ל". מועמד/ת: וייל.

מנהגים: "מרתק במיוחד זה גם מעניין". מועמד: צבי קריזר.

לשעה ולדורות: "אברהם דסלר יכין קטעים ממקורות קדומים על כל מיני דברים חשובים בהשקפה.. חשוב שהרב גרוסמן ידבר ויתווה את הדרך במדויק".

מדור נוסף: "שיהיה מעין מה שיש בעיתונים החסידיים 'סיפורי צדיקים', אבל לא על מופתים אלא על גדולי הדורות הליטאיים והחסידיים, אבל במושגים של אהבת תורה וכד'". מועמד: יהושע דים ...האיש כבר שלח דוגמה "קצרה ומצויינת".

את מדור הספרים יכין, כך מסתמן, 'פרל'.

מדור נוסף: פרשיה היסטורית – כתבה שבועית על פרשה היסטורית בתולדות ימי עם ישראל, עם מתן דגש לנושא הישיבות ועולם התורה. פרק של היסטוריה – סיפור עובדתי, היסטוריה קצרה מהעבר. אם זה מהראשונים, או מתקופת המאבק נגד ההשכלה, או כל דבר אחר, עם פרטים מדוייקים, "יש המון כאלו. אנשים מאד אוהבים את זה". מועמד לכתיבה: דוב פרל.

אז אם זה נשמע לכם מעניין, ואם אינכם מחוייבים להוראות גדולי ישראל, התקשרו למארגנים וחיתמו על מנוי...






עיתון חדש יתד נאמן נתי גרוסמן דוב פרל אברהם דסלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד