כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חדש: בתחנה המרכזית בירושלים לא תעברו שיקוף

ביוזמת הנהלת התחנה הופסק הליך הבדיקה והשיקוף לכל אדם, והמאבטחים יבדקו רק חשודים פוטנציאלים • גורם במערך האבטחה: "נהיה המטרה הראשונה של כל מפגע"

התחנה המרכזית. צילום: יעקב נחומי
התחנה המרכזית. צילום: יעקב נחומי



מחדל או שיפור והתאמה לצרכים הביטחוניים?

ביום רביעי שונו נהלי האבטחה בתחנה המרכזית בירושלים. מאבטחי המקום חדלו מלבדוק ולשקף את הנכנסים למבנה, והם מסתמכים מעתה על חושיהם, באמצעותם הם מתכוונים לאתר חשודים פוטנציאלים.

נהלי האבטחה הקודמים של התחנה כללו מאבטחים חמושים ושאינם חמושים. כחלק משינויי האבטחה במקום, שוחררו המאבטחים הלא חמושים, ונוספו מאבטחים סמויים. המאבטחים עוברים הכשרה בת יומיים הכוללת שימוש בנשק.

בדיקת המבקרים והתיקים הוסרה, ביוזמתה של הנהלת התחנה המרכזית, שהחלה כבר לפני ארבעה חודשים. עם זאת, היות והיה צורך באישור משטרת ירושלים - שניתן רק בימים האחרונים, התעכב הביצוע עד כה, כך על פי הדיווח באתר 'וואלה חדשות'.

גורם במערך האבטחה של התחנה הגדיר את השינוי כ"מחדל, לא פחות". הוא הוסיף: "אנו נהיה המטרה הראשונה של כל מפגע בעיר. עד כה השיקוף ונהלי האבטחה החמורים שמרו עלינו, אך כעת אנו פגיעים יותר מכל מתחם בעיר ואסטרטגיים יותר מרובם".

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה: "שיטת האבטחה שונתה, שופרה והותאמה לצרכים הביטחוניים הקיימים תוך התחשבות בציבור הנכנסים לתחנה המרכזית".

בהנהלת התחנה המרכזית סירבו להגיב.
ירושלים תחנה מרכזית אבטחה משטרה אקדח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד