כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

בית המשפט דחה תביעת 'אור החיים' נגד 'פלדהיים'

רשת 'אור החיים' תבעה את הנאמן של חברות 'פלדהיים' בטענה: הוא מסתיר פרטים חיוניים, והמכרז 'תפור' • השופט בהחלטתו: "איני רואה מקום להתערב בשיקול דעתו של הנאמן"

בית המשפט דחה תביעת 'אור החיים' נגד 'פלדהיים'



שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, דוד מינץ, דחה היום (ה) את התביעה שהגישה רשת הספרים 'אור החיים' נגד עו"ד יעקב שפיגלמן, נאמן חברות 'פלדהיים', בטענה כי הוא מסתיר פרטים חיוניים במכרז אליו יצאו החברות. "מהות גילוי המידע והיקפו נתון לשיקול דעתו הבלעדי של הנאמן", כתב השופט בהחלטתו.

בשבוע שעבר חשף 'בחדרי חרדים' את כתב התביעה שהגיש עורך דין אלקנה בישיץ, מטעמה של רשת 'אור החיים'. בכתב התביעה נטען: "הרשת מעוניינת להציע סכומי כסף בלתי מבוטלים לרכישת החברות, אך הנאמן מערים קשיים ומסתיר באופן מגמתי מידע אלמנטרי הדרוש לה, על מנת להתקדם בעניין הרכישה המוצעת, תוך העדפה פסולה של מניעי החברות כנגד חובתו להגדיל את קופת הכינוס", לשון דברי התביעה.

ב'אור החיים' טענו כי תנאי המכרז 'נתפרו' כך שאי-אפשר לעמוד בהם.

אך בהחלטה שנתנה היום, כתב השופט: "כל אימת שהנאמן אינו מפלה בין המציעים השונים, אין אפוא כל פסול באופן הפרסום. המבקשת (אור החיים. י.א.) חופשייה שלא להתמודד במכירה אם היא סבורה כי התנאים אינם מתאימים לצרכיה. רוצה לומר כי כי אף אם האמור בסעיף 35 לבקשה נכון, אין בכך עילה להתערבות בית המשפט".

עוד כתב השופט: "למעלה מהצורך ייאמר כי קיים קושי לנווט בין הצורך לגלות את הנתונים הבסיסיים של 'הממכר' ובין הצורך לשמור את סודותיה המסחריים החיוניים של החברה, מפני אלו שבסופו של יום לא יקנו אותה. בקושי זה מנסה הנאמן להתמודד, ואין כאמור, כל מקום להתערב בשיקול דעתו".

בכתב התשובה שקדם לפסיקתו של השופט, ענה עו"ד יעקב שפיגלמן באריכות לטענות רשת 'אור החיים' במסמך המתפרש על 12 עמודים: "מראש היה ברור שחלק מהנתונים הינם סודיים ויש למנוע את הגעתם לידי גורמים מתחרים. לפיכך כבר בנוסח ההזמנה להציע הצעות נאמר כי במקרה של ניגוד אינטרסים, תוגבל מסירת מידע למציע ספציפי והיא תתבצע באופן שלא יגרום נזק לחברות".

הוא הוסיף בתשובה, כי רשת 'אור החיים' קיבלה את הדו"חות כפי שקיבלו שאר המציעים, "למעט שתי עמודות בדו"ח אשר הושמטו מהדו"ח והן העמודה בה מופיעים התקבולים שזכאים הסופרים ו/או בעלי הכותר לקבל והעמודה המציינת את עלות ייצור הספר. פרטים אלו הינם סוד מסחרי מרכזי ביותר".

אחד מהמציעים, כך על פי תשובת עו"ד שפיגלמן, אמר כי הוא יחזור בו מהצעתו אם המידע אודות החברות של 'פלדהיים' יימסרו לרשת 'אור החיים', מכיוון שהדבר יפגע בו במידה וירכוש את החברות.

עו"ד אלקנה בישיץ, שהגיש את התביעה מטעמה של רשת 'אור החיים', אמר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "אנו בוחנים את ההחלטה".

יצוין, כי מועד הגשת ההצעות עבר בתחילת החודש (1 ביולי). נאמני החברה מתקדמים כעת עם הליך המכרז.
אור החיים פלדהיים בית המשפט המחוזי יעקב שפיגלמן אלקנה בישיץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד