כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מונסי: חרדי נפל ל'אמבוש' מתוכנן בעת שהמתין לסחורה

בעל חנות חרדי שסיכם להיפגש עם משווק בכדי לרכוש ממוצריו, נשדד על ידו • 'השומרים': "תופעה נפוצה. השודדים יודעים שהקרבן לא יכול להתלונן במשטרה"

מוצרי חשמל. צילום ארכיון
מוצרי חשמל. צילום ארכיון

חרדי, בעל חנות למוצרי חשמל, נשדד והוכה אתמול במונסי בעת שהמתין לקבל סחורה שהזמין.

בעל החנות הזמין סחורה אצל משווק מוצרי חשמל חדש, שמכר לו מכשירי חשמל במחירים מוזלים במיוחד. הוא קבע להיפגש עם המשווק בשדרת 'מונסי בולווארד', כשבכיסו סכום כסף גדול – תשלום עבור מוצרי החשמל.

אלא שבהגיעו למקום ציפתה לו הפתעה, בעודו נערך להעמיס את מכשירי החשמל, התנפל עליו המשווק, ובאיומי סכין שדד את כיסיו ואת מכשיר הפלאפון שלו, היכה אותו מכות נמרצות, ונמלט מהמקום.

מתנדבי 'הצלה' הגיעו למקום, הגישו עזרה ראשונה לבעל החנות המוכה, והזעיקו את המשטרה. זו האחרונה, כרגיל, הבטיחה לתפוש את השודד. במקביל פנה ארגון 'השומרים' לכל מי שעבר במקום וראה את המקרה, או מי שחווה בעצמו מקרה דומה שיפנה להודיע.

לדברי מתנדב בארגון, מדובר בעשרות מקרים בחודש, בהם אנשים נשדדים ומאבדים רכוש רב מבלי יכולת לדווח למשטרה. הוא מסביר איך השיטה עובדת: "מדובר בעיסקאות שחורות שבהן בעלי חנויות או אנשים פרטיים רוכשים מוצרים מסוחרים בשוק השחור, במקרים רבים מדובר בסחורה גנובה שעוברת ידיים. העיסקאות הן בלתי חוקיות, ושני הצדדים יודעים על כך.

"הפושע מאתר את הקורבן, לרוב בעלי עסקים חרדיים, אחר כך פונה אליו טלפונית ומציע לו את העיסקה, בדרך כלל עיסקה כדאית. השניים קובעים מקום מפגש במרכז העיר, ושם הם מכינים לו מארב. הפושע יודע שהקרבן אינו יכול להזעיק או לדווח למשטרה, מאחר ואם יעשה כן, יפליל את עצמו, וכך יכול הפושע להמשיך לשדוד מבלי להיתפס".
חנות מכות חרדי מונסי שוק שחור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד