כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

גזירת גיוס? לפי הוראת גדולי ישראל: אלפי ילדים התאחדו סביב הגלובוס בתפילה

אלפי ילדים נשאו הבוקר תפילה במאות מוסדות חינוך • זאת לאחר קריאת הגר"ש ואזנר והגראי"ל שטיינמן, לעריכת תפילה מיוחדת בת 20 דקות של ילדים נגד גזירת הגיוס • 'התאחדות הרבנים של ארצות הברית וקנדה' הכריזה על ערב ראש חודש אב כיום זעקה בכל בתי המדרש • כל הפרטים

תפילה. צילום ארכיון:יעקב כהן
תפילה. צילום ארכיון:יעקב כהן



אלפי ילדים הקדישו הבוקר תפילה מיוחדת נגד 'סכנת הגיוס' של מאות אלפי בחורי ישיבות.

התפילה נערכה לאור קריאת הגר"ש ואזנר והגראי"ל שטיינמן שקראו לילדי התתי"ם - תינוקות של בית רבן - להתפלל ולזעוק.

גדולי ישראל כתבו במכתבם: "למנהלי ה'חדרים' ובתי אולפנא של ילדי ישראל בארץ ובתפוצות וגבאי בתי הכנסת, ה' עליהם יחיו.

"כידוע, שמידת הדין מתוחה, וכל קיומה של תורה תלוי בה, שרוצים לבטל תורה מישראל רחמנא ליצלן. וכהיום התורה הקדושה פונה אלינו: התחננו והרבו בבקשה לפני צור נערץ בקדושה, נותן התורה. וכידוע כוחם של תינוקות של בית רבן ילדי ישראל שלא טעמו טעם חטא.

"על כן, הננו לבקש שכל ילדי ישראל בכל מקום שהם יעמדו בתפילה ביום ו' ערב שבת פרשת פנחס כ-20 דקות, לבקש ולהתחנן, וכל מקום ומקום כפי שיראו לנכון ובזמן המתאים.

"אין כוחנו אלא בפה, יש לקרוע שערי שמים כי נפשנו בשאלתינו. והשי"ת ישמע קול שוועתנו ויחיש לנו פדיון נפשנו".

המכתב נשלח למאות מוסדות ברחבי הארץ.

בהוראת הגראי"ל שטיינמן, יש לומר את פרקי התהילים י"ג, כ', ע"ז, קכ"א, ק"ל, קמ"ב ותפילת אחינו כל בית ישראל.

"זדים קמו עליהם"

התאחדות הרבנים של ארצות הברית וקנדה הכריזה על יום חמישי הבא, ערב ראש חודש אב, כיום זעקה ותפילה בכל בתי המדרש במדינה בעקבות גזירת הגיוס.

"זדים קמו עליהם, ראשי שלטון הכופרים בעצה ובמזימה לגזור גזירת שמד כללית על בחורי החמד ואברכי הישיבות", לשון הקריאה. לדבריהם, רצונה של מדינת ישראל "לחוקק חוק רשע לחייבם להתגייס לצבא העם הטמא מקור המינות והזימה אשר כל בא לתוכו יטמא וזה כל מטרתם לגמור את אשר החלו מייסדי הציונות".

בקריאתם להתקבץ יחד לתפילות ולימוד נגד חוק הגיוס החדש, נכתב: "אחינו בני ישראל אל תחשו מלהרבות בתפילה לעורר רחמים ולזעוק ולהרעיש שמיים וארץ על אחינו בני ישראל תושבי ארץ הקודש הנתונים בצרה ובשביה שינצלו מחמת הצר הצורר, ולא ישלטו ידי זרים וסרסורים בשום אחד מבנינו הנאמנים לה' ולתורתו".

השבוע - כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים' - שוחחו האדמו"ר מסאטמר, ראש ישיבת לייקווד הגר"מ קוטלר וראב"ד 'העדה החרדית' הגר"מ שטרנבוך, בשיחת ועידה טלפונית במהלכה טיכסו עצה כיצד להילחם גם מעבר לים "בגזירה המאיימת על עולם התורה".

בעקבות השיחה הזו, הוכרז יום התפילה בארצות הברית.
וואזנר שטיינמן גיוס תפילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד