כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מיט רומני יבקר בישראל בתשעה באב • תזמון מכוון?

התקשורת בארה"ב טוענת כי נתניהו היה מעורב בקביעת התאריך "ביום בו נזכרים בטרגדיות של ההיסטוריה היהודית" • ביבי מכחיש, אך כבר הזמין את רומני ל'שבירת הצום'

מיט רומני
מיט רומני

אתר 'וואלה' מפרסם בשם העיתונאי ויליאם קריסטול שכתב באתר האמריקאי 'וויקלי סטנדרד', כי נתניהו היה מעורב בקביעת מועד ביקורו של המועמד לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקאית מיט רומני בישראל, והוא תמך בתזמון של מועד הביקור לתשעה באב.

התקשורת היהודית אמריקאית נחלקה בשבוע האחרון לגבי אירוע גיוס תרומות שרומני מתכנן לסיום הצום. "נתניהו עודד את רומני להיות בירושלים ביום כבד משקל שכזה, בו נזכרים בטרגדיות של ההיסטוריה היהודית ובו עולות מחשבות על האיומים הנוכחיים הנשקפים לעם היהודי", נמסר בדיווח, המיוחס לעוזרים בכירים בירושלים ובמטה רומני בבוסטון. מנגד, מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר: "ראש הממשלה לא היה מעורב בקביעת מועד הביקור".

אחד מיועציו הבכירים של רומני, דן סניור, אישר כי ראש הממשלה ורעייתו הזמינו את בני הזוג רומני לארוחת 'שבירת הצום' ביום ראשון בערב, במהלך הביקור בן יממה וקצת שיערוך. "המושל רומני יהיה בירושלים במהלך היום הקדוש היהודי של תשעה באב", אמר סניור לאתר פוליטיקו, ״אין דרך טובה יותר עבור המושל להבין את ההזדמנויות ואת האיומים הניצבים בפני ישראל מאשר להיות שם ביום בו העם היהודי מתאבל על החורבן הכפול של בית המקדש וירושלים". לדברי סניור, רומני רואה לכבוד את ההזמנה לארוחת שבירת הצום, ו"מקווה שמהות הביקור תהיה לזכור את העבר ולהביט אל העתיד".

לפי דיווח ברשת ABC, רומני "הביע דאגה מכך שמישהו ייפגע מקיום הביקור בתשעה באב", אך הובהר כי זהו המועד היחידי האפשרי, במסלול הביקור שייפתח בלונדון.
רומני ביקור ישראל נתניהו תשעה באב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד