כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

צבא ה': החיילים החרדים יחזירו את צה"ל בתשובה

פרסום ראשון: עסקנים פתחו סדנאות בהן יוכשרו צעירים חרדים בגילאי הגיוס להחזיר בתשובה ולקרב חילונים לתורה • המטרה: החזרה בתשובה המונית של לוחמי צה"ל

חיילים דתיים. צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
חיילים דתיים. צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי

האם גיוס החרדים יחזור כבומרנג לארגוני השוויון השונים?

שמעון כהן, עסקן טברייני ומנהל העיתון 'קול השבוע', כבר חושב צעד קדימה. כהן מתכונן לאם וכאשר יגוייסו בני הישיבות, במטרה להכשיר אותם לשמש כ'מחזירים בתשובה' בקרב חיילי צה"ל.

לצורך כך הקים כהן סדנאות בהן ילמדו צעירים חרדים בגילאי הגיוס הפוטנציאליים כיצד לקרב רחוקים.

לדבריו, בימים האחרונים תפס מיזם הסדנאות תאוצה, ואברכים רבים בעיר מגוריו הביעו התעניינות. "קיבלנו טלפונים רבים, התחלנו כבר במשימה המקומית ואנחנו מקווים להגיע לירושלים, בני ברק וערים נוספות", הוא אומר ל'בחדרי חרדים'. "אם כבר החרדים הולכים לצבא, שיעשו בו משהו מועיל".

מטרת הסדנאות היא ללמד בחור ישיבה או אברך בכולל כיצד לנהוג עם חילוני וכיצד לקרב אותו לתורה, "אולי כל אחד ממי שיעבור את השיעורים הללו יהפוך ביום מן הימים לרב זמיר כהן או לרב אמנון יצחק בגרסה קטנה יותר.

"כל אחד ואחד יגיע לצבא, ויערוך שיחות חברותיות עם חיילים חילונים, ילמד אותם הלכות כדי להחזיר אותם בתשובה. יש לנו חומר הסברתי, פנינו גם לכמה מרצים בכירים מארגונים שעוסקים בחזרה בתשובה, כדי שאלו יעזרו ויעבירו כמה שיעורים בסדנאות הללו".

• ומה אם לא יגייסו את החרדים?

"לימוד תורה הוא דבר חשוב במהותו גם אם הוא לא ישרת את המטרה הספציפית הזו", הוא אומר. "אם לא נתכונן כעת, אחרי שיגייסו אותם, היכן נמצא אותם?"
גיוס צבא צהל חרדים חזרה בתשובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד