י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

שריפת ענק סמוך לירושלים • רחובות שלמים ב'מבשרת' פונו

שריפת ענק משתוללת ביער סמוך לבית שמש • הוחל בפינוי חלקי של תושבי מבשרת ציון • בסיוע אווירי של 6 מטוסי כיבוי - הושגה שליטה על האש • עד כה: 4 נפגעים קל

שריפת ענק סמוך לירושלים • רחובות שלמים ב'מבשרת' פונו
מטוס כיבוי



סמוך לשעה 14:00 פרצה שריפת יער בין בית נקופה לעין חמד באיזור בית שמש, שישה צוותי כיבוי אש ושלושה מטוסי כיבוי הוזנקו מיד למקום במטרה להשתלט על האש. מסוק משטרתי הוזעק אף הוא לסייע בהכוונה מהאוויר. לפי שעה, כביש ירושלים - תל אביב פתוח לתנועה.

שעה לאחר מכן הודיעה משטרת ירושלים כי 2 רחובות בשכונת עין חמד במבשרת ציון פונו מתושביהן, וכי הוקם חפ"ק (חדר פיקוד) אחוד של כלל הכוחות בכניסה לעין חמד. בהמשך נמסר גם כי השריפה החלה להתפשט לכיוון מבשרת, עקב כך פונתה שורת הבתים הראשונה של חזית האש ברחוב המשל"ט בשכונה י"א.

בשעה 15:08 הודעה המשטרה כי הכניסה לישוב עין חמד נסגרה לתנועה, וכי עד כה למרות פעילות אווירית וקרקעית של צוותי הכיבוי טרם הושגה שליטה על האש.

בשעה 15:40 נמסר ממד"א כי מדובר ב-3 זירות, סמוך ליישובים עין חמד ומבשרת. בנוסף נפגע כבאי שנפל מסולם.

מעט לפני השעה 17:00 נמסר כי כוחות הכיבוי הצליחו לתחום את האש, אך טרם הושגה שליטה. בשעה 18:00 נמסר על ידי נציב כבאות ראשי רב טפסר שחר אילון: "אנחנו נמצאים בשליטה על האש, אך ייקח כמה שעות לסיים את האירוע". על הטענות שלפיהן הכבאים לא הגיעו מספיק מהר אמר אילון: "אני מעריך את עבודת הכבאים, הם הצילו פה שכונה שלמה. הטענות הזויות".

דובר מד"א, זכי הלר, מסר: עד כה פראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ל-4 נפגעים קל משאיפת עשן באזור הקסטל, והם פונו על ידי אמבולנסים של מד"א 3 פצועים במצב קל ל'הדסה עין כרם', ופצוע קל נוסף ל'שערי צדק'. הלר הוסיף כי בעקבות השריפה, הועלתה רמת הכוננות במרחב י-ם לרמת כוננות ב'. אמבולנסים של מד"א מאבטחים את כוחות הכיבוי ואת פינוי התושבים ונערכים לחלק מים לתושבים המפונים.

שמוליק אמסלם, דובר תחנת הכיבוי בית שמש, מסר ל'בחדרי חרדים' כי מדובר בשריפת חורש גדולה, וכי כרגע פועלים 21 צוותי כיבוי במקום, יחד עם 6 מטוסים, כמו גם כוחות נוספים משאר הארץ אשר בדרכם לסייע לפעולות הכיבוי.

לפני כשלושה שבועות פרצו שתי שריפות גדולות באותו אזור, במשך שעות ארוכות עמלו כ-50 צוותי כיבוי, עד שלבסוף הצליחו להשיג שליטה על הלהבות. בעקבות הדליקה נעצרו שני פלסטינים בחשד שהשליכו בקבוקי תבערה שגרמו לשריפה הגדולה.

צילום: איציק טובול - סוכנות הידיעות "חדשות 24"



























שריפה מבשרת ציון עין חמד כיבוי אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד