ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

שרה נתניהו לעוזרת הבית: "גם אני כסטודנטית ניקיתי בתים"

אשתו של ראש הממשלה הגיבה בבית המשפט לטענות העוזרת ליליאן פרץ על ניצול ועל העסקה בשבת • "מצאנו באמבטיה ג'וקים מתים. לא העזנו להגיד לה דבר"

שרה נתניהו
שרה נתניהו

הבוקר (א) נערך בבית המשפט לענייני עבודה בחיפה הדיון הראשון בתביעתה של עוזרת הבית ליליאן פרץ נגד מעסיקתה, הגברת שרה נתניהו. במקביל מתנהל משפט נוסף ובו תביעת דיבה נגדית של נתניהו נגד פרץ תוך דרישה לפיצוי כספי בשל הפרת סודיות, פגיעה בפרטיות ולשון הרע בסכום של כ-600 אלף שקל.

במהלך הדיון, תוך כדי חקירתה של שרה נתניהו בידי עורך דינה של פרץ, אסף שרעף, עלו פרטים מעניינים מחייהם של בני הזוג נתניהו ועל עבודתה של פרץ בביתם.

בעוד פרץ טוענת כי השתכרה פחות משכר מינימום, טענה נתניהו כי מדובר היה בבית בקיסריה, אליו הגיעו רק לסופי שבוע. "כסטודנטית הייתי עוזרת בית", גילתה רעיית ראש הממשלה המשמשת כיום כפסיכולוגית ילדים בבתי ספר בעיר הבירה, "הייתי מנקה בתים ומשרדים", הוסיפה, "אני יודעת בדיוק מה צריך לעשות בבית ריק, גם אני כסטודנטית ניקיתי בתים", אמרה.

היא הודתה כי שכרה של פרץ נקבע מראש ל-2000 שקל, אך זאת בהתחשב בכך שמדובר בבית נופש אליו הגיעו בני הזוג רק לעיתים רחוקות. לעיתים, כאשר התעורר הצורך (הרכב התקלקל וכד') הייתה אף מלווה לעוזרת כסף למימון הוצאותיה.

לגבי היחסים האישיים ששררו בינה לבין הגב' פרץ, סיפרה שרה כי מאחר והבית היה בדרך כלל ריק ובלי שתהיה בו עבודת ניקיון גדולה, כללו תפקידיה של פרץ קבלת בעלי מלאכה ולעיתים גם עבודות מזכירות קלות, זאת תמורת תוספת תשלום. את ההוראות הייתה נוהגת להעביר דרך מזכירות או, "לפעמים, כשנסענו, השארתי לה פתקים כמו 'בוקר טוב', כפי שהרבה מעסיקות משאירות לעוזרת".

לדברי נתניהו היא זו שנמנעה מלהעיר לעוזרת הנכבדה. "היו מצבים שהגענו לבית ומצאנו שם ג'וקים, כשראינו הרבה ג'וקים מתים במקלחות, מאחר וראינו את המזג של פרץ, אמרתי שעדיף לא לדבר. לא היינו החזקים והשולטים בבית. היו התפרצויות במהלך השנים והכרנו את המזג החם שלה", סיפרה.

כשביקשה העוזרת להכין לבני הזוג נתניהו ארוחה לכבוד יום הנישואין, ביקשה שרה "סלט וחביתה" ואמרה ש"זה מספיק", המשיכה רעיית ראש הממשלה לגולל את סיפורה. לדבריה, פרץ אף אמרה ש"יבוא יום והיא תספר כמה אני צנועה".

סוגיה נוספת אותה העלתה פרץ בתביעתה נגד אשת ראש הממשלה הייתה סוגיית החופשות. "אני יכולה להגיד שהיא הייתה במרוקו 3 שבועות וקיבלה באותו חודש משכורת מלאה. היא מעולם לא ביקשה ממני חופשה אלא הודיעה, ולא משנה אם זה נוח לנו או לא, זה היה הסגנון. זו שפיכות דמים מה שהגברת פרץ טוענת ואומרת כבר שנתיים. מי שלא אמר אמת זו היא", סיכמה נתניהו.

בין הטענות אותן העלתה העוזרת הייתה גם הטענה לפיה העסיקה אותה שרה נתניהו גם בשבתות, זאת על אף שידעה כי היא שומרת שבת. על הדברים הללו טענה בתגובה שרה נתניהו כי מדובר בשקר וכי "כשהגיעו חברים אלינו בשבתות כל אחד הביא משהו, אפילו אני והחברות שלי שטפנו כלים.

"אם במקרה היו פעמים בודדות שהגענו בימי חמישי בלילה, ראיתי אותה זמן קצר ביום שישי בבוקר. לאחר כמה פעמים שעשינו זאת, באתי לנוח כמה שעות, היא באה והתיישבה לידי, ודיברה איתי על הצרות שלה, כך שלא יכולתי לנוח. היא דיברה על המשפחה, בעלה, הילדים שלו. ראיתי שעדיף לי להישאר בירושלים.

"היו זמנים שהייתי שם והיא ישבה לידי, ולא הבינה שאם אני מגיעה לזמן מאוד קצר, אני צריכה את הזמן לעצמי. אם היה לה צורך לשפוך את הלב, אני הקשבתי לה וייעצתי לה. יכולתי להיות בירושלים עם הילדים שלי, ולכן הפסקנו להגיע בחמישי בלילה.

"אני לא ידעתי באיזה שעות היא הייתה מגיעה. חודשים שלמים לא ראיתי אותה ולא דיברתי איתה. לפעמים כשהיינו מגיעים מצאנו בחדרי האמבטיה ג'וקים מתים, נמלים מתות, קורי עכביש. לא היה נקי במיוחד, אבל לא העזנו להגיד לה דבר.

"לגבי ספקים, לרוב אנחנו תיאמנו, והיא רק קיבלה את הספקים. אם זה היה קשור בעבודות אינסטלציה, אכן, כדי לבוא לקראתה, לא עשיתי סקר שווקים או בירורי מחירים. לקחתי את בעלה כדי לעזור לה. מה שבדיעבד נודע לנו שמדובר בשכר מופרז מאוד".
שרה נתניהו ליליאן פרץ קיסריה עוזרת בית תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד