א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

גם לדתיים מגיע: תובעים תקציב ל'סיום הש"ס' מהעירייה

מאיר תורג'מן, חבר מועצת עיריית ירושלים, דורש להשוות תקצוב סיומי הש"ס בשכונות הדתיות לאירועים ה'חרדים' • מאיים: "אם לא יטופל - אפנה לבג"ץ בהמשך השבוע"

ברקת. צילום ארכיון
ברקת. צילום ארכיון

חבר מועצת עיריית ירושלים, מאיר תורג'מן, הודיע כי הוא מתכוון לעתור לבג"ץ נגד העירייה, בטענה כי הציבור הדתי לאומי בירושלים מופלה לרעה, מאחר והוא לא קיבל תקציב עבור אירועי סיומי הש"ס המתקיימים בשכונות הדתיות ברחבי העיר.

במכתב ששיגר תורג'מן לראש העיר, ונחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', נכתב:

"בישיבת המועצה האחרונה שהתקיימה אושר תקציב לחגיגות סיום הש"ס במאות אלפי שקלים, הן לציבור האשכנזי והן לציבור הספרדי. מכיוון שלימוד הש"ס הוא נחלתם של יהודים רבים, ולא רק של הציבור המשתייך למגזר החרדי, נעשה עוול משווע לציבור רחב שגם חוגג את סיום הש"ס ואינו נמנה עם הציבור החרדי. למשל, שכונת גילה ושכונת הר חומה הנערכות בימים אלו למסיבות סיום הש"ס, ותוקצבו בסכומים מזעריים ביחס לציבור החרדי.

"אבקשך לדאוג להעביר לכל שכונה, כמו שכונות גילה ושכונת הר חומה, סכום של 20,000 שקל לחגיגות סיום הש"ס שיתקיימו במעמד רבנים ואישי ציבור רבים. יחד עם זאת מדובר בתלמידים שלמידתן אינה פחותה מלמידתן של התלמידים המשתייכים למגזר החרדי. במידה ולא אקבל תשובה בימים הקרובים - בכוונתי לעתור לבג"ץ בכדי לעשות דין שווה לכלל הציבור לומדי הש"ס".

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא אומר: "אין לי דבר או חצי דבר נגד התקציב שקיבלו החרדים, אך חשוב להבהיר שמדובר בסיום ש"ס, וגם הציבור הדתי לאומי בעיר מלין על כך שהוא לא קיבל תקציבים. מדובר באירוע של היהדות כולה וחשוב שגם הציבור הדתי יהנה מתקציבים קטנים לאירועים שלו".

לטענתו, "אני יפנה לבג"ץ בהמשך השבוע, במידה וראש העיר לא יענה לדרישת הציבור. זה חוסר שוויונות ואין לי ספק שבית המשפט העליון יפסוק לטובת הציבור".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "הציבור הדתי לאומי אינו מופלה חלילה בתחומי התרבות בירושלים. מהפיכת התרבות של עיריית ירושלים כוללת את כלל המגזרים והאוכלוסיות בעיר, במהלך כל השנה.

"השתתפות העירייה באירועי סיום הש"ס מתחלקת לכלל המגזרים והאוכלוסיות בעיר, לפי דרישות נציגי הציבור במהלך דיוני תקציב 2012. עיריית ירושלים באמצעות אגף מורשת ישראל, משתתפת באירוע ענק ומרכזי בבניני האומה המיועד לציבור הדתי לאומי, מתוך כבוד והערכה לציבור גדול זה".
סיום שס תקציב תורגמן ברקת עירייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד