כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

האדמו"ר מסאטמר: 'למסור את הנפש על הגיוס'

האדמו"ר מסאטמר שוב מתייחס לסוגיית גיוס בני הישיבות וקובע: "יש למסור את הנפש כפנחס בן אלעזר" • וגם בארה"ב: האיסור על 'מציצה בפה' מחייב "מסירות נפש כפנחס"

האדמו"ר מסאטמר. צילום: ארכיון
האדמו"ר מסאטמר. צילום: ארכיון

האדמו"ר מסאטמר יושב אמנם בטח בארה"ב, אך מודאג עמוקות ממה שהוא מכנה 'גזירת הגיוס' המרחפת על שלומי אמוני אנשי עדתו בארץ ישראל.

כבר לפני כחודשיים בר"ח סיון, בדינר לטובת מוסדות סאטמר בארץ ישראל, הסביר האדמו"ר לגבירים הנכבדים אודות 'חוק טל' ו'ועדת פלסנר'.

עוד בנושא:
הסאטמרער: "רוצים לגייס רבבות למקום זוהמה"

בשבת האחרונה, בסעודה השלישית התייחס האדמו"ר שוב לנושא, ואמר כי כמו שבלעם יעץ לטמא את ישראל בעבירות חמורות, כן בימינו, יש המייעצים לטמא את בני הישיבות באותם עבירות.

"מחוייבים למסור את הנפש כפנחס בן אלעזר, שלא יצליחו במזימתם", אמר, "וכמו שאז היו מבני ישראל שרצו להרוג את פנחס, כך בימינו יש כאלו שמנסים בפשרות להרוג את מסירות הנפש".

כך גם התייחס האדמו"ר לאיסור על מנהג ה'מציצה בפה' ואמר כי "גם כאן יש גזירה נוראה על ברית מילה בשיתוף עם יהודים פורקי עול. גם כאן חייבים מסירות נפש כפנחס".

באמצע השבוע החולף, התקיימה ישיבת בד"ץ של העדה החרדית בנושא גיוס בני הישיבות, והראב"ד התקשר להתייעץ בנושא עם האדמו"ר מסאטמר, ויחדיו נועצו כיצד להתמודד עם הסכנה.

לצורך עדכון שוטף אף הוקם "קול החרדים בארץ הקודש" המנוהל מארה"ב, ובו דיווחים שוטפים על הנעשה בנושא.

אדמור מסאטמר גיוס צהל חרדים ארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד