כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

"היאוש שורף" • הפגנות הזדהות עם סילמן

משה סילמן, שהצית את עצמו, נאבק על חייו ב'שיבא' • אלפי מפגיני מחאה יצאו לסדרת הפגנות הזדהות • המפגינים חסמו את איילון, והפגינו נגד ביטוח לאומי • סיקור

הפגנת ההזדהות. צילום: פלאש 90
הפגנת ההזדהות. צילום: פלאש 90

ההצתה העצמית של משה סילמן אתמול (מוצ"ש) במהלך צעדת המחאה, ממשיכה להכות גלים בכל הארץ: אלפים יצאו הערב לרחובות לסדרה של הפגנות הזדהות עם סילמן, שמצבו מוסיף להיות קשה, והוא נלחם על חייו במרכז הרפואי שיבא, עם למעלה מ-90% כוויות בגופו.

ההפגנות התקיימו בתל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע.

בתל אביב - חסמו המפגינים את נתיבי איילון ויצרו פקקי ענק, בנוסף הפגינו המוחים מול משרד השיכון ומול בנייני הביטוח הלאומי - הגופים אותם האשים סילמן באטימות וביחס המחפיר שדרדר אותו מבעליה של חברת הובלות מצליחה להצתה בכדי שלא להיות הומלס.

הקולות שנשמעו מהמפגינים הערב היו ברורים וחדים, יש עוד אלפי סילמנים במדינה הזו, אנשים שחיים על הקצה הכלכלי, שמרגישים שהביורוקרטיה הישראלית דורסת אותם, והם יצאו להילחם על כבודם.

שמועות שפשטו במהלך הערב על מותו של סילמן הוסיפו שמן למדורה, אך מבית החולים 'שיבא' הבהירו כי סילמן עדיין נאבק על חייו, וכי גם אם יצא בחיים - הוא יישאר עם נכויות קשות לכל החיים.

השלטים שנשאו ההמונים התעמתו עם ההצהרות שהגיעו היום מכיוונה של המערכת הפוליטית, כביכול מדובר בטרגדיה אישית, "זו אינה טרגדיה אישית - זו מדיניות פושעה", זעק שלט אחד, ומשנהו קרא: "היאוש שורף. מי הבא בתור?"

בתוך כך מפרסם אתר 'וואלה' כי גבר בן 52 המתגורר באריאל ניסה להצית את עצמו הערב בסניף אורנג' בפתח תקווה, האיש שלף בקבוק דלק וניסה לשפוך אותו על עצמו ולהצית, אך המאבטחים במקום השתלטו עליו, וכוח משטרתי שהגיע עיכב אותו לחקירה.
מחאה סילמן הפגנות הצתה אורנג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד