י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

עוזרו של קדאפי מאשר: אמו הייתה יהודייה

ראש הטקס של רודן לוב שחוסל מאשר לראשונה: אמו של מועמר קדאפי הייתה יהודייה • שלושה אישים בכירים בשלטון נרצחו רק בגלל שגילו את המידע הרגיש

היה יהודי? מועמר קדאפי
היה יהודי? מועמר קדאפי

האם סופסוף מפוענחת חידת מוצאו של רודן לוב שנרצח?

אחד מיועציו הקרובים ביותר של מועמר קדאפי סיפר כי אמו של השליט המודח אכן הייתה יהודייה, וכי קדאפי רצח שלושה אישים בכירם שגילו את המידע הרגיש.

לפי העיתון מעריב, בראיון ליומון אל-חיאת, סיפר נורי אל-מסמארי, שהיה ראש הטקס תחת שלטונו של קדאפי, כי לרודן הלובי הייתה תאווה להרג. בין השאר, הוא סיפר כי במהלך מסע דיג לרומניה בשנות ה-80, דאג קדאפי לחסל קצין צבא בכיר מאחר שהוא ידע שאמו יהודייה.

מסמארי סיפר עוד, כי גם השגריר הלובי באיטליה, ונספח התקשורת בנציגות הדיפלומטית נרצחו אחרי שהגיעו למסמכים שמוכיחים שאמו של קדאפי יהודייה. "הוא ניסה להמציא האשמה כי מדובר באופוזיציה הלובית, אבל זה לא נכון", אמר.

מדובר באישור ראשון של גורם בכיר במשטרו של קדאפי כי הרודן – שהוצא להורג באוקטובר האחרון, אחרי מלחמת אזרחים – אכן היה ממוצא יהודי, וזאת אחרי שלאורך השנים פורסמו טענות שונות בדבר הקשר היהודי שלו.

בפברואר אשתקד סיפרה גיטה בוארון, תושבת נתניה, בראיון לעיתון מעריב, כי אביה סיפר לה שאחות של סבתא שלה מצד אביה הייתה סבתו של קדאפי. בוארון בת ה-76 נולדה בעיר סירת שבה נולד גם קדאפי, אותו תיארה כ"ילד שובב".

"הסבתא התאסלמה, אבל לא שכחה את השורשים היהודיים שלה אף פעם", סיפרה בוארון למעריב. "היא הייתה באה לבקר אותנו, נותנת לאמא שלי כסף ואומרת לה: 'תני לבית הכנסת, תתרמי ליהודים'. אני זוכרת שהיא הייתה אישה שמנה. הנשים המוסלמיות הלכו בכיסוי פנים כשיצאו לרחוב אבל היא לא הסכימה".

עדות נוספת לגבי הקשר היהודי של קדאפי, שפורסמה בשנת 2009, הגיעה ממשפחה במרכז הארץ, ולפיה שמה המקורי של אמו של קדאפי היה רזאלה למשפחת תמאם. בגיל 18 הכירה גבר מוסלמי ונישאה לו. אחד מילדיה היה מועמר קדאפי.

קישורים:
מקור: מעריב
מועמר קדאפי לוב חיסול ראש הטקס אימא יהודייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד