כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

חברת החשמל מתריעה: עומס שיא - ללא רזרבות

גל חום קיצוני בישראל • 38 מעלות ברביעי הקרוב בירושלים, 70% לחות לתושבי המרכז • בחברת החשמל מזהירים: שיא החשמל הצפוי יעמיד את הרזרבות על 340 מגוואט בלבד

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

גל חום קיצוני צפוי בימים הקרובים ברחבי הארץ, היום (ב) יהיה עומס חום כבד בשעות הצהריים ברוב אזורי ישראל, ובדרום יהיה עומס קיצוני.

היום (ב) צפויה בירושלים טמפרטורה של 34 מעלות, שתטפס עד לשיא של 38 מעלות ביום רביעי, וירד בהדרגה עד ל-32 מעלות בתחילת השבוע הבא.

גם במרכז צפוי שבוע לוהט של 32 מעלות, ובשיא החום - בימים שלישי ורביעי - 34 מעלות. תושבי המרכז יסבלו גם מ-70% לחות באוויר.

חברת החשמל מפרסמת היום כי בעקבות החום הכבד השורר בימים האחרונים, מגיעה צריכת החשמל לשיאים חדשים, ומתקרבת כמעט לגבול יכולת הייצור.

לדברי החברה, היום, במהלך שעות הצהריים, הצפי לשיא הביקוש בחשמל יעמוד על 11,250 מגוואט, כשיכולת הייצור של משק החשמל תעמוד על 11,590 מגוואט בלבד. מדובר ברזרבה של 340 מגוואט, הנחשבת לנמוכה ביותר ודורשת היערכות תפעולית שונה מהרגיל.

החברה מבקשת מהציבור להסיט את השימוש במכשירים עתירי אנרגיה משעות שיא הביקוש, כלומר: בין 12.00 ל-17.00 - לשעות הבוקר המוקדמות או לשעות הערב המאוחרות יותר. מדובר במדיח-כלים, מכונת כביסה, תנור אפיה, כיריים חשמליים, שואב אבק וכדומה. כמו כן, מומלץ לכוון את טמפרטורת המזגן ל-25 מעלות.

לפי נתוני החברה עולה, כי לציבור תרומה מכובדת להורדת הביקושים בשעות השיא, אתמול (א) לדוגמה, הציבור סייע ב-250 מגוואט.

החברה גם מזהירה, כי מאחר והביקוש יתקרב מאוד לשיא כושר הייצור, במקרה של תקלה באחת מיחידות הייצור – יתכן וחברת החשמל תאלץ לקיים הפסקות חשמל מקומיות ומדורגות לסירוגין של קווי חשמל בכל רחבי הארץ. במידה ותהיינה הפסקות, הן תמשכנה כשעה עד שעתיים, תהיינה מקומיות ותחולקנה בין כל הלקוחות.
חשמל הפסקה מגוואט צריכה שיא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד