כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

האם 'טבע נאות' כפתה על עובדת לחלל שבת? • חשיפה

חרדית, תושבת נתיבות, תובעת בבית המשפט את 'טבע נאות': "כפו עלי לעבוד משמרות ולחלל שבת" • תגובת החברה: "העובדת פוטרה אך ורק בשל אי סדרים בקופה"

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה



האם רשת החנויות 'טבע נאות', העוסקת במכירת נעלי נוחות וכדומה, העסקיה עובדת חרדית תוך כפייתה לבצע חילולי שבת? ולאחר מכן פיטרה אותה במהלך הריונה תוך 'תפירת' ביקורת בה כביכול נמצא עודף של 40 שקל בקופה?

תביעה שהגישה אשה חרדית בת 19, נשואה המתגוררת בעיר נתיבות, באמצעות עורכת הדין רוני אלוני-סדובניק, לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, ואשר הועברה לבקשת התובעת לבית המשפט בבאר שבע, מגוללת כתב אישום מסמר שיער, של התעללות בעובדת, בדתה ובצרכיה הבסיסיים ביותר.

על פי כתב התביעה, שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', התובעת עברה ראיון עבודה בחנות בעת שהייתה בחודש השלישי להריונה, גם לגבי חזותה החרדית לא היה מקום לטעות, ולרגע לא העלתה בדעתה כי היא תיאלץ לחלל שבת.

כאן התגלגלו הדברים: "עד מהרה הסתבר לתובעת כי בסניף נתיבות מועסקות אך ורק היא ומנהלת החנות, ובפועל אין מדובר ב'משמרות' שבת שהן מתחלקות בהן אלא היא זו שנדרשת לאייש את החנות בימי שישי ובשבתות, כל בקשותיה ליום חופש נדחו".

"על פי ההסכם הייתה אמורה התובעת ליתן 6 משמרות של 6 שעות בכל שבוע, ואולם היא נדרשה לעבוד בניגוד לרצונה הרבה מעבר לכך.. בשבוע השלישי וגם בשבוע הרביעי נדרשה לשבע משמרות שכללו גם שישי וגם שבת, ובתוך 8 שבועות אולצה - למרות היותה אישה חרדית אדוקה - לעבוד 4 שבתות רצופות זו אחר זו, תוך אילוצה לפתוח את החנות בשבת בשעה 18:00 כשמוצאי השבת סמוך בדקות ספורות לכך, ונאלצה לחלל את השבת כדי להספיק להגיע במועד לפתוח".

'טבע נאות': "פוטרה עקב אי סדרים כספיים"

בהמשך כתב התביעה מגוללת התובעת את תגובת המנהלת כאשר ביקשה ממנה להתחשב בשמירת השבת שלה: "ככה זה כאן, אם לא מתאים לך - תמצאי מקום אחר". בהמשך אף סירבה לאפשר לה להשתחרר אפילו בשבתות בהן היו שמחות משפחתיות. "מאותו יום החלה מנהלת החנות להתנכל לתובעת ולחזור ולהבהיר כי התובעת חייבת לעבוד חמישי-שישי-שבת ככל שהיא תורה לה, ואם לא הדלת פתוחה לפיטוריה, בויכוח זה ובאלו שקדמו לו התחננה התובעת לא לחלל שבת והפצירה במנהלת להתחשב בה - אך ללא הועיל".

לאחר מכן מפרטת התובעת כיצד נתגלה 'במקרה' בבוקר יום ראשון עודף של 40 שקלים בקופה על ידי מפקח שנשלח לבדוק את המצב, כיצד עברה הליך שימוע - ללא יחס אמתי וללא הקשבה לטענותיה ב-1 לינואר 2012, וכיצד קיבלה לאחריו מכתב פיטורין עם תאריך 4 לינואר, ועליו חותמת דואר המעידה שנשלח כבר ב-28 לדצמבר 2011.

התובעת גם טוענת כי לאחר פיטוריה הופצו על ידי הרשת שמועות כאילו נתפסה מועלת בכספים, כתוצאה מכל זה - נגרמו לה סיבוכים בהריון, בושה ומצוקה.

לסיכום תובעת האשה את החברה על הפרת הסעיפים הבאים: העסקתה בתנאי שתסכים לחלל שבת וללא מתן 36 שעות מנוחה כחוק. אי קיום שימוע בתום לב. פיטוריה בחודש הריון מתקדם ללא אישור משרד התמ"ת, והפצת לשון הרע בגנותה.

תגובת 'טבע נאות': "כל הטענות של העובדת אינן נכונות, והדברים יתבהרו בבית המשפט. העובדת פוטרה על רקע ביקורת שמצאה אי סדרים כספיים בעבודתה והתנהלות לא נכונה של הקופה, ואך ורק בשל כך".
טבע נאות חילול שבת רוני סדובניק תביעה פיטורין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד