י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

גם מרוקו גירשה השגריר הסורי; קרבות עזים בדמשק

טבעת החנק סביב אסאד מתהדקת: אחרי שמרבית מדינות המערב סילקו משטחן את השגרירים הסורים, מדינה ערבית נוספת מצטרפת ללחץ על אסד • קרבות עזים בדמשק

הפגזות בסוריה. צילום: ארכיון
הפגזות בסוריה. צילום: ארכיון

הלחץ הבינלאומי על סוריה גובר מיום ליום: בעוד שברחבי המדינה נמשכים קרבות עזים בין כוחות הביטחון לאזרחים ולזרוע החמושה של האופוזיציה, משרד החוץ של מרוקו הודיע באופן רשמי על גירושו של השגריר הסורי מרבאט ועל השבתו לדמשק. בכך הצטרפה מרוקו למדינות המערב שגירשו את השגרירים הסורים, והיא המדינה הערבית השניה, אחרי טונסיה, שמגרשת את השגריר הסורי.

בהודעת משרד החוץ נכתב, כי מרוקו "קוראת לקהילה הבינלאומית לקבל אחריות מלאה על המצב, ולהפסיק באופן מיידי את האלימות וההרג בסוריה". בהודעה נאמר עוד כי אישיותו של השגריר אינה רצויה כמחאה על האלימות כלפי המפגינים.

אמש הכחישה השגרירות הסורית ברבאט דיווחים לפיהם השגריר ערק לשורות האופוזיציה. בתגובה, הודיע משרד החוץ הסורי כי שגריר מרוקו בדמשק, מוחמד אחסאסי, נחשב גם הוא אישיות בלתי רצויה.

הלחץ על דמשק התהדק בימים האחרונים בשל עריקתם של שני שגרירים סורים. אחד מהם הוא שגריר סוריה בעירק, נוואף פארס, שהודיע על הצטרפותו לשורות המורדים.

הבוקר דיווחו גורמים במועצה הלאומית הסורית כי שגריר סוריה בבלרוס, פארוק טהא, ערק אף הוא לשורות המורדים.

במהלך היום נהרגו 20 בני אדם מאש כוחות הביטחון, רובם בחומס ובחלב. עוד דווח כי צבא סוריה שיגר פגזים לעבר בתי התושבים בדמשק, שם מתנהלים כעת קרבות עזים, "הקשים ביותר מאז פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה".
סוריה שגריר דיפלומטים עיראק פגזים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד