י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

טאטע! מאמע! הצילו! • אלפי ילדי 'העדה' מחו נגד גיוס בני הישיבות • צפו בוידאו

בכיכר השבת בירושלים התכנסו אלפי ילדי 'העדה החרדית', למחות ולהתפלל נגד גזירת גיוס בני הישיבות לצה"ל • העצרת נפתחה בקריאת פרקי תהילים ואמירת 'אבינו מלכנו' על-ידי אחד מעסקני 'העדה החרדית' • הילדים, חלקם אזוקים, נשאו שילוט: "טאטע! מאמע! הצילו אותי שלא אפול לציפורני שמד השירות הצבאי, הלאומי והאזרחי" • לאחר התפילה צעדו הילדים ברחובות • גלריית ענק I וידאו

עצרת המחאה. צילום: יעקב כהן
עצרת המחאה. צילום: יעקב כהן

אלפים השתתפו הערב (ב) בהפגנת 'העדה החרדית' נגד גזירת הגיוס לצה"ל, שהתקיימה בכיכר השבת בירושלים. כאשר המפגינים פתחו את המעמד בתפילה ובקריאת פרקי תהילים.

ההפגנה, בה השתתפו בעיקר ילדים ובחורי ישיבות, הייתה ביוזמת ה'עדה החרדית' בירושלים.

הילדים הגיעו אל העצרת בשעה 17:30, היישר מתלמודי התורה של החסידויות השונות המרכיבות את ה'עדה החרדית', כולל תולדות אהרון, תולדות אברהם יצחק, סאטמר, דושינסקי ועוד.

על לבושם של הילדים הודבקה תווית: "טאטע! מאמע! הצילו שלא אפול לציפורני שמד השירות הלאומי, צבאי ואזרחי". על מודעות אחרות נכתב: "צאצאינו לא יהיו קרבן לגזירת הקנטוניסטים של השלטון".

בשלטים אחרים נכתב: "מעולם לא לקחנו מכם תקציבים ולכן אנחנו לא נתונים לחסדיכם – לא מדבשך ולא מעוקצך", "אם לא תתנו להיות יהודים – נמות כיהודים", "כאשגדל אהיה חייל בתורת ה'".



חלק מהילדים נקשרו זה לזה באזיקים, כדי להמחיש את נכונותם של אבותיהם ללכת לכלא.

את העצרת פתח ר' יצחק שלמה בלוי, איש 'העדה החרדית' באמירת תהילים ו'אבינו מלכנו'. מיד לאחר מכן חבר הבד"ץ הגרחי"א פריינד קיבל עול מלכות שמיים יחד עם אלפי הילדים. הגר"ש בלוי, מנהל תלמוד תורה של סאטמר, נשא דברים נחרצים נגד הניסיון לחייב את לומדי התורה להתגייס לשורות צה"ל.

בשיא העצרת הכריז אחד הילדים "על דבר חובת המסירות נפש נגד הגזירה". הוא אמר: "גם אם ישליכו את אבותינו לכלא או יכו בהם כדי שיתגייסו לצה"ל נמסור את הנפש, נמשיך לעמוד על עקרונות האמונה שלנו, ונהיה יהודים שומרי תורה ומצוות". בדבריו הוא גם ניצל את ההזדמנות והתייחס ללימודי הליב"ה: "הם ריקים מתוכן", אמר.

גימיק 'האזיקים' עשה את שלו, וכלי תקשורת חילונים רבים הגיעו גם הם לסקר את ההפגנה.

המפגינים המבוגרים התבקשו שלא לעמוד בכיכר עצמה - אלא בצידי הדרכים, כדי לא להפריע להפגנה שהייתה מיועדת בעיקר לילדים.

התהלוכה המתוכננת קוצרה בשל הוראת המשטרה, והיא יצאה מכיכר השבת אל רחוב ישעיהו דרך רחוב הנביאים ורחוב שטראוס, וחזרה לרחבת זופניק - שם התפזרו הילדים. ב'עדה החרדית' הביעו שביעות רצון מההצלחה של ההפגנה: "הגיעו כלל תלמידי התשב"ר ששייכים אלינו, כדי להעביר מסר ברור, ואנחנו שמחים, כי אכן הצלחנו במשימה".

עוד בנושא:
'כצאן לטבח': ילדים באזיקים יפגינו נגד הגיוס
המועצה לשלום הילד נגד ה'עדה': "עזבו את הילדים"
הפגנת 'כצאן לטבח': "נערכים לבואם של 3,000 ילדים"






























































העדה החרדית חוק טל עצרת תפילה ככר זופניק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 103 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד