ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

שיפור במצב אברכי ברסלב שנפצעו קשה בתאונה

בסריקת CT לאליהו קירשבוים התברר: הפגיעה - ס"מ מהמוח • האישה שאלה: "אתה רוצה לטוס לאומן?" - והפצוע הזיז ידו • הגר"א ברלנד הבטיח: שיפור תוך יממה

אהרן לויפער בבית החולים. צילום: ברסלב און ליין
אהרן לויפער בבית החולים. צילום: ברסלב און ליין



בשעות הלילה המאוחרות של ליל שישי האחרון, אירעה תאונת דרכים קשה בכביש 375 - בין הישוב צור הדסה למטע - כאשר רכב משפחתי התנגש חזיתית ברכב שהגיע ממול.

מהמקום פונו שבעה נפגעים, בהם פצוע במצב קשה, אחד במצב בינוני, וחמישה פצועים נוספים במצב קל - לבתי החולים 'הדסה עין כרם' ו'שערי צדק' בירושלים.

ברכב המשפחתי שהיה מעורב בתאונה, נסעו אברכים חסידי ברסלב המתגוררים בבית שמש, ששבו מלימוד בכולל חצות. שלושה מנוסעי הרכב נפגעו ופונו לבית החולים 'הדסה עין כרם' במצב קשה.

שמות האברכים: אליהו בן דבורה (27), גיסו - שלמה יצחק בן גיטל רחל (29), ואהרן בן ברכה באשע.

עוד בנושא:
שבו מ'כולל חצות' ונקלעו לתאונה • 2 פצועים קשה

אתמול (א) הגיע ראש מוסדות 'שובו בנים', הגר"א ברלנד, לבית החולים, בכדי לבקר את הפצועים. הגר"א בירך את החולים ואף הבטיח שיפור במצבם תוך 24 שעות.

אחד מידידיהם סיפר, כי מאז התאונה יש משמרות תפילה 24 שעות ביממה בקבר רבי נחמן באומן, וכן בקבר הרשב"י במירון לרפואתם.

אמש (א) בשעה 3:00 נערכה תפילת רבים ברחבת הכותל המערבי.

זירת התאונה: צילום: צוות הצלהצילום: זירת התאונה: צילום: צוות הצלה
זירת התאונה: צילום: צוות הצלה


"אם הייתה סטיה קטנה - זה היה אסון"

האברך שלמה יצחק בן גיטל רחל (רוזנטל), בן 29, נפצע באורח קשה. רעייתו הגיעה כמידי יום בשעות הצהרים לבית החולים, שם הודיעו לה הרופאים כי לבעלה יש נזק מוחי בלתי הפיך. הוא נפצע קשות בלסת וברגלו, עבר פעמיים ניתוח ביום שישי, והרופאים הצילו את רגלו.

אשתו ניגשה למיטה בה שכב, ולאחר שנרגעה מהבכי, שאלה את בעלה: "האם אתה רוצה לטוס לאומן? אם כן תגיד לי", להפתעת הנוכחים בחדר, שלמה יצחק הזיז מעט את כף ידו. לדברי הרופאים, הוא ישוחרר ככל הנראה מחר ממחלקת טיפול נמרץ.

בראשו של אליהו בן דבורה (קירשבוים), בן 27, זוהתה פציעה קשה, ולאחר בדיקת ה-CT בפעם השנייה, התברר שהפגיעה הקשה היא במרחק סנטימטר מהמוח. "במידה והייתה סטייה קלה ביותר, היה זה אסון", אומר אחד מחבריו.

היום ביקרו אצלו חבריו, התפללו כמידי יום סמוך למיטתו, ושרו שירי חסידות. לסיום, כאשר נפרדו ממנו, לחץ אחד מהם את ידו של אליהו, ולתדהמתו - הרגיש כי הפצוע לוחץ את ידו בחזרה.

האברך אהרן בן ברכה באשע (לויפער) שוחרר מבית החולים לביתו עוד בערב שבת, אך במוצאי שבת הוא פונה שוב באמבולנס לבית החולים מאחר וחש כאבים ברגליו. הוא מבקש מהציבור שיתפללו למענו.

מ'ברסלב און ליין' נמסר, כי בשעות הערב הוסרה ההרדמה של ר' אליהו קירשבוים, והוא הגיב במקצת. חברו ר' שלמה יצחק רוזנטל עדיין מורדם.

אתי דביר, דוברת המרכז הרפואי 'הדסה' בירושלים, מסרה ל'בחדרי חרדים', כי מצבו של רוזנטל מוגדר קשה אך יציב, והוא מאושפז במחלקת טיפול נמרץ. לגבי קירשבוים מסרה, כי אף הוא מוגדר קשה, והוא מורדם ומונשם במחלקת טיפול נמרץ.



ברסלב בית שמש הדסה עין כרם רבי נחמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד