כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

חניה: אם לא מסמנים לא קונסים

נקנסתם במפתיע בדו"ח חניה כי לא שמתם לב לתמרור בתחילת הרחוב? לא עוד • חוק חדש אוסר על הרשויות לגבות תשלום או קנס עבור חנייה במדרכות לא מסומנות

חניה: אם לא מסמנים לא קונסים
יעקב נחומי

כמה פעמים אירע שחניתם את רכבכם ו'חטפתם' דו"ח רק כי בתחילת הרחוב הוצב שלט האוסר חניה במקום כלשהו?

כמה פעמים אירע שחניתם במקום מוסדר אך לא שמתם לב לתמרור שציין שהחנייה לדיירי רחוב פלוני או אלמוני בלבד?

הצעת חוק חדשה תמנע את האירועים המביכים הנ"ל.

הבוקר (ב') אישרה ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של חברי הכנסת אורי אורבך וציפי חוטובלי, שנועדה לחייב את סימון אבני השפה בתחומי העיריות והרשויות המקומיות.

לפי ההצעה, רשות המעוניינת לגבות כסף עבור חניה תחויב, בנוסף לתמרור המוצב בקצה הרחוב, לסמן את אבני השפה או שולי הדרך בכחול לסירוגין.

יו"ר הוועדה התייחס להצעה והבהיר כי מה-1 בספטמבר 2013 במקום שבו רשות מקומית לא תסמן בכחול לסירוגין את המדרכה היא לא תוכל לגבות תשלום ובטח לא קנס. "אם לא מסמנים לא גובים ולא קונסים", אמר היו"ר.

ח"כ אורבך הסביר כי הצעת החוק באה למנוע מצב של הטעיית נהגים, כאשר קיימים הסדרי חניה שלא מסומנים באבני השפה אלא רק בשלט בתחילת הרחוב, שיכול להיות רחוק ממקום החניה עצמו.

לפי ההצעה, שר התחבורה יוכל, באישור הוועדה, לקבוע נסיבות בגינן העיריות יהיו פטורות מסימון. נציגי משרדי המשפטים והתחבורה הציעו כי השר יחליט לפטור מחובת הסימון רק כשיובטח בדרך אחרת יידוע הנהגים על חובת התשלום במקום הלא מסומן, והוועדה אישרה את ההצעה. עוד קבעה הוועדה כי החוק ייכנס לתוקפו ב-1 בספטמבר 2013.
ועדת הכלכלה חניה רכב תמרור סימון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד