י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הרביעייה החרדית חגגה עם בכירי 'קפלן' • תיעוד מרגש

אהרל'ה, מירי, אסתי וגולדי גרינוולד - בני משפחה מחסידי קרעטשניף מרחובות - חגגו השבוע את יום ההולדת ה-13 עם פרופסור ו-3 אחיות שהצילו את חייהם • הסיפור המלא

הרביעייה בבר מצוה, עם הצוות ב'קפלן'
הרביעייה בבר מצוה, עם הצוות ב'קפלן'

השבוע נערכה בר מצווה מרגשת במיוחד: בן אחד ושלוש בנות, בני משפחת חסידי קרעטשניף מרחובות, עלו לבמה יחד עם פרופסור ו-3 אחיות, אשר לפני 13 שנים הצילו את חייהם.

אהר'לה, מירי, אסתי וגולדי הם הרביעייה הראשונה והיחידה שנולדה בבית החולים 'קפלן' ברחובות במהלך שנות קיומו.

שניים מארבעת התינוקות שהו בפגייה במשך מספר חודשים במצב של סכנת חיים – והצוות הרפואי המסור בפגייה הציל את חייהם.

כיום, כולם בריאים לחלוטין, והוריהם, שלהם 4 ילדים נוספים שנולדו מאוחר יותר, הזמינו את הצוות הרפואי של הפגייה כדי לסגור מעגל.

חני גרינוולד, האם המאושרת, אמרה כי עצם העובדה שכל הרביעייה חוגגת בבר המצווה של אהרל'ה היא נס משמים באמצעות שליחי הקדוש ברוך הוא, הלוא הוא הצוות הרפואי בקפלן שהפתיע אותה והגיע בהרכב מלא.

כשנכנסה ל'הריון הרביעייה', התייעצה עם הרבי ששוחח עם הגר"ש וואזנר. "זו היתה הפעם הראשונה שהרב אמר להמשיך את ההיריון מרובה העוברים לאחר שראה בחו"ל לידת רביעייה מוצלחת", מספרת חני, "ומתברר שהאינטואיציה שלו היתה מדויקת – ובגדול!.

"אהר'לה, נער הבר מצווה, נולד במשקל הגבוה יותר, 815 גרם, ואחריו מירי, 790 גרם, אסתי 770 גרם וגולדי 770 גרם. היו מצבים קשים של סכנת חיים של שתיים מהבנות, אך לאחר מספר ימים בישר לנו הצוות הרפואי שהתייצב מצבן", היא מתארת. "בכל פעם כשנכנסתי לפגייה מחדש, הסתכלתי קודם כל שכולם נמצאים במיטות, נרגעתי, ורק אז התחלתי בטיפול...", היא מתארת.

פרופ' אריק שינוול, מנהל מחלקת פגים ויילודים, שהיה אורח כבוד בבר המצווה, אמר כי זו הלידת רביעייה היחידה שלו במהלך 15 השנים בבית החולים.

"לידת רביעייה, שהיא כמובן נדירה, דורשת שני רופאים, אחות וציוד מלא עבור כל תינוק, כולל 4 עמדות חימום ו-4 ערכות הנשמה בתוך חדר ניתוח", הוא אומר. "אני זוכר במדויק את יום הלידה המרגש. התכוננו עם צוות רפואי מאוד גדול, בראשותו של פרופ' ציון חגי, מנהל חטיבת נשים ויולדות.

"חצי מהמחלקה היתה בתוך החדר כשהקו המנחה הנו טיפול עצמאי על כל תינוק בזכות עצמו. נולדו בן ושלוש בנות. הם היו מאוד קטנים וסבלו מסיבוכי פגות בהתאם לגילם עם צורך בהנשמה ותרופות ובעזרת השם והצוות הרפואי הם שרדו והתפתחו יפה מאוד. שמחנו להגיע לברית ולאחר 13 שנים גם לבר המצווה". אין ספק, הוא אומר בחיוך, "שהתוצאה היתה שווה את כל המאמצים".
רביעייה קפלן פגים בר מצווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד