כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

סטה לשוליים, הרג הולך רגל וירצה תשעה חודשי מאסר בפועל

הנהג הפוגע הביע חרטה עמוקה על המקרה ולקח אחריות למעשיו. אור ירוק: "השוליים נועדו אך ורק לעצירה בזמן חירום. על המדינה להרחיב את שולי הכביש כדי שכלי רכב שנאלצו לעצור יוכלו לעשות זאת בצורה בטוחה"

סטה לשוליים, הרג הולך רגל וירצה תשעה חודשי מאסר בפועל

ב-23 במאי 2012 , גזר בית משפט השלום לתעבורה בחיפה, עונש של תשעה חודשי מאסר בפועל, על נהג שסטה ממסלול נסיעתו, פגע בהולכי הרגל בשוליים והרג אחד מהם. המקרה אירע ב-22 לדצמבר 2007 בשעה 15:35. נהג כלי רכב נסע ברכבו בכביש 22 מכיוון הקריות לחיפה. אחרי צומת המכולות, מסיבה שאיננה ברורה, סטה מנתיב הנסיעה ימינה, לכיוון השוליים ופגע בשני הולכי רגל. כתוצאה מכך, נגרם מותו של יצחק אינבינדר ז"ל ובנו אורי נפצע באורח קשה.

הנהג הפוגע הביע חרטה עמוקה על המקרה ולקח אחריות למעשיו, הוא הצהיר בפני בית המשפט כי הוא מוותר על רישיונו לצמיתות. סנגורו של הנאשם טען כי הוא ניצול שואה ללא הרשעות קודמות וכי: "שליחתו מאחורי סורג ובריח תגרום למותו".

שופט בית משפט השלום לתעבורה, אינאס סלאמה, טען כי: "אין חולק כי לנאשם נסיבות אישיות לא שגרתיות, מצבו הנפשי לא קל ועל פי חוות הדעת הרפואית, המחלות הגופניות מהן הוא סובל עלולות לסכן את חייו בתנאי כליאה. יחד עם זאת, אין להתעלם מהתוצאות הקשות של התאונה". השופט אינאס סלאמה, המשמש גם כסגן נשיא בית המשפט המשיך וטען כי: "שוכנעתי בסופו של יום כי ראוי שיוטל על הנאשם עונש של מאסר ממש, שלא לביצוע עבודות שירות, בנוסף לעונשים נלווים, לרבות פסילה ארוכה שתבטיח (ביחד עם מאסר מותנה) את הרחקתו מהכבישים. השופט סלאמה גזר על הנהג תשעה חודשי מאסר בפועל, תשעה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים שלא יעבור עבירה של נהיגה בזמן פסילה, פסילת רישיון למשך 15 שנה וקנס בסך 5,000 שקלים.

עמותת אור ירוק: "השוליים נועדו אך ורק לעצירה בזמן חירום, יחד עם זאת בישראל ישנם כבישים רבים בהם השוליים צרים מדי. על המדינה להרחיב את שולי הכביש כדי שכלי רכב שנאלצו לעצור יוכלו לעשות זאת בצורה בטוחה"..
אור ירוק שוליים תאונת דרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד