כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מורה חרדית מנהלת קמפיין: לסגור עסקים בתשעה באב

מורה חרדית יזמה: קמפיין הקורא לבעלי עסקים לסגור את עסקיהם בצום ט' באב • "מחלקים דפי הסברה. אם זה ייכנס לתודעה אולי ט' באב יהפוך ליום מנוחה רישמי"

מורה חרדית מנהלת קמפיין: לסגור עסקים בתשעה באב

מה גורם למורה חרדית צעירה לחלק פליירים על חשיבות תשעה באב בקניונים לחילונים?

באי הקניונים ומרכזי הקניות באיזור המרכז, זכו לקבל בימים האחרונים דף שאמור לשכנע את בעלי העסקים לסגור את חנויותיהם בצום תשעה באב הקרוב. מסתבר, שמה שהתחיל כרעיון במוחה של מורה חרדית, תופס תאוצה בימים האחרונים, ורבים העוסקים בפעילות דומה אימצו את הרעיון בחום רב.

להלן נוסח הפלייר:

"בעל עסק יקר
השנה בצום תשעה באב ביום ראשון 29.7.2012 כולנו סוגרים את החנויות במשך כל היום לאות אבל על חורבן בית המקדש היהודי. המתאבל על חורבן ירושלים זוכה ורואה בבניינה. העובדים יודו לך על יום חופשי להיות עם המשפחה והלקוחות יעריכו אותך על המחווה למסורת עם ישראל. 'עם ללא עבר, אין לו עתיד' - נפוליאון בונפרטה".

שוחחנו עם יוזמת הרעיון.

• מה הביא אותך לזה?

"בעלי עובד באזור חילוני, והתפלאתי לשמוע שהוא צריך לבקש יום חופש ביום תשעה באב, תשעה באב זה יום אבל לעם היהודי ולא נראה לי מתאים להתנהג בו כמו בכל יום, ללכת לחנויות לבלות להנות".

• מי מממן את הפעילות הזו?

"בהתחלה רק אני, ובהמשך יהודים פרטיים שאכפת להם תרמו כדי לקדם את הרעיון, פניתי לאנשים שעוסקים בהפצת יהדות והם הבינו את חשיבות העניין, והסכימו גם הם להדפיס ולחלק את הפליירים".

• מה היקף הפעילות?

"אנחנו מחלקים דפי הסברה בקניונים ותולים מודעות באזורי קניות".

• מי קהל היעד שלך?

"כל מי שיש לו עסק שאינו חיוני, משרד, חנות, מקום בילוי, וכו', המאמץ הקטן לסגור יום אחד את העסק ישתלם לו, אם כולם יסגרו את החנויות זה ישמור על הצביון היהודי של המדינה, ואת הקשר שלנו להיסטוריה, אם זה יכנס לתודעה הדברים יגיעו לממשלה ואולי יוסיפו את ט' באב ליום מנוחה מהמניין, לא רק בערב הצום אלא למשך היום כולו".

• איזה תגובות את מקבלת?

"בינתיים התגובות הם מאוד חיוביות, אנשים מבינים שלא באנו להחזיר אותם בתשובה או משהו כזה, בסך הכול אנחנו מדברים על דבר שהוא מאוד בסיסי ומסורתי לעם היהודי, אני בטוחה שביום ראשון - צום תשעה באב נראה פחות חנויות פתוחות, ויותר אנשים מכבדים את האבל".

• מה החלום שלך?

"שבתשעה באב הרחובות יהיו ריקים מאדם החנויות סגורות, כולם צמים בביתם ואז קול השופר מהדהד, וכל המתאבלים חוזים בשוב ה' אל עמו ברחמים".
פלייר עסקים תשעה באב מורה סגירת חנויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד