כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הפנים האמיתות של 'הבן של' • טור מיוחד

הייתי מורח טור שלם נגדו, ומעמיד אותו על מקומו שנראה לי ראוי באותו רגע של שחיתות ממסדית • עד שנפגשנו פנים מול פנים - וגיליתי שממש לא מדובר במפלצת

הפנים האמיתות של 'הבן של' • טור מיוחד

הוא יושב בדיוק במקום שהכי נוח להצליף בו, שולט במוסד מסוים, מחזיק במפתחות, בן של, ושמו מתקשר לאי אלו פרשיות בציבור החרדי.

אישית לא פגשתיו עד לשבוע זה, אבל יש לו את כל הנתונים להיות העסקן המושחת האידיאלי. גם לא שמעתי עליו דברים הכי יפים בלשון המעטה - מה לעשות שאין לנו חברים משותפים, ובהחלט ניתן להגיד שכמוהו יושבים אצלי בקנה ליום פקודה. הייתי מורח טור שלם נגדו, ומעמיד אותו על מקומו שנראה לי ראוי באותו רגע של שחיתות ממסדית.

עד שנפגשנו פנים מול פנים. בעצם, כשנתקלתי בו, כלל לא ידעתי שזה הוא, דרכנו נצלבו במקריות טוטלית, כמובן שאין מקריות בעולם, אבל לא הייתי חולם אי פעם ולא הייתי רואה סיבה כלשהי שנשב יחד באותו החדר. אבל עד שידעתי מי הוא, הסיפור שהיה בטיפולי נגע לליבו, הוא עזר לי ללא היכרות מוקדמת, ובצורה מעוררת השראה. לבסוף הפטיר לעברי, שבשביל סיפור כגון דא, אני יכול להעיר אותו אפילו באמצע הלילה, ובטבעיות החלפנו מספרים, וכששאלתי לשמו בשביל לרשמו בפלפון הלא כשר שלי, נפל לי האסימון. זה באמת הוא. שאלתי שוב בן של מי הוא בשביל להיות בטוח, ולא התבדיתי.

הוא גם שאל לשמי לפני שנפרדנו, והשם עקיבא וינגרטן כן אמר לו משהו. הוא שאל אם אני כותב איפשהו, האמת הייתי די בהלם, לא חשבתי שאנשים כמוהו עוקבים אחריי. גם היה נראה לי שהוא לא "אמור" להגיע למקומות שבהם אני כותב. עניתי כן עם חיוך קטן, אך לא הרחבתי, פשוט כי לא רציתי להביך אותו.

בפעם השנייה שנפגשנו הוא הקיש את שמי בגוגל בעודי יושב מולו, ועל המסך עלה כל היסטוריית הכתיבה שלי.

הוא ריפרף על הטורים השונים שלי, והתחיל לשאול שאלות ולהתווכח איתי על נושאים בוערים שנגעתי. למה תקפת את זה, ולמה כתבת נגד זה. התחלנו עם חלופת מקורות לדברים, כשאני מצידי מבסס כל דבר על עובדות הידועות לי ועל אנשים שהיו שם שסיפרו לי, והוא שגם בקיא בחומרים, מביא סימוכין ועדויות אחרות.

פתאום גיליתי שהגדרת ה"מפלצת" לא מתלבשת עליו, הוא רחוק ת"ק פרסה מכל מה שחשבתי עליו, הוא מבין לדברים שיקרים לי מעבר לכל דמיון, ועל חלק גדול מהם הוא לא רק מסכים, אלא מוכן אפילו לחלק עצות מועילות ליישומן, ואף לעזור ממש, גם בנושאים שאינם קשורים כלל למפגש האקראי שלנו, גילית סוג של ידיד מעבר להרי החושך הדמיוני, רציונל ותכליתי שרק דעות קדומות מפרידים בינינו, בעיקר מצידי כמובן.

לא באתי לכאן בשביל לחלק לו ציונים או לשבחו, אני לא מזכיר את שמו כמובן, ושיניתי פרטים לטשטש את זהותו, אבל כמו שאימי תמיד אומרת, תלמד דבר חדש כל יום (באנגלית זה נשמע יותר טוב), והשבוע בהחלט למדתי דבר חדש, או יותר נכון, דבר שידוע לכולנו התחדד לי, לא לשפוט אדם לפי מה שנדמה, לקבל כל אחד באשר הוא, ולהיות פתוח לקבל את השונה והאחר, ובהרבה מקרים, המרחק הוא קטן יותר ממה שנדמה.

אז לך 'בן של', תודה שעזרת לי לעזור ליהודי אחר, וסליחה ששפטתי אותך בגלל דעות קדומות.
עסקן חשדות דעות קדומות פגישה לשון הרע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד