כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

קדימה - החוצה • מופז הודיע על פרישה מהממשלה

שאול מופז הודיע: סיימנו את הביקור בקואליציה - חוזרים לאופוזיציה • קדימה צפויה לתמוך בהצעת החוק של 'ישראל ביתנו' הדורשת גיוס כולל מגיל 18 • האם הבחירות באופק?

מופז. צילום: פלאש 90
מופז. צילום: פלאש 90

שבוע של היסוסים, לבטים וזיגזגים הסתיים הערב (ג) בהודעתו של יו"ר מפלגת 'קדימה', שאול מופז, על פרישת מפלגתו מהממשלה. מופז תלה את הפרישה באין ברירה אחרת בשל העובדה שקדימה אינה מוכנה להסכים לחוק טל חדש שאין בו חובת גיוס אמיתית.

ברקע, על הלוח מאחורי מופז, נתלה שלט, שיכול ועשוי לסמן את מתווה קמפיין הבחירות הבא של המפלגה: 'קדימה, לשרת'.

מופז הסביר לחברים כי ניסה למצות את התהליך ולעשות כל מאמץ כדי להביא הצעה שתעמוד ביעדים אותם הציבה קדימה לעצמה, אלא שהדבר לא עלה יפה. הוא אף תיאר את סדרת הפרות ההסכם הקואליציוני מצד הליכוד. "לא היה קל להיכנס לממשלה, שילמתי מחיר ציבורי. אבל הנושא הוא עקרוני בעיניי, ואין מנוס אלא לצאת מהממשלה", סיכם.

לדבריו, "רגע המשבר הגדול ביותר - היה פיזור הועדה על ידי ראש הממשלה, ולא היינו מוכנים לחוקק חוק ללא חובת גיוס".

ברקע ניצב האיום לפיו תחליט קבוצה במפלגה להישאר בקואליציה. החברים באותה קבוצה עדיין מתלבטים.

לעומתם, חברי 'האופוזיציה' הפנימית של מופז, שלא ששו מהיום הראשון על כניסתו לקואליציה, בהחלט מרוצים. ראשון המגיבים שבהם היה ח"כ שלמה מולה, שלדבריו "ביבי פעם אחר פעם מוכיח את חוסר אמינותו ואת חוסר מנהיגותו. לצערי הרב הנפגע העיקרי מזה הוא הציבור שחוטף מכה אחר מכה. שיתוף הפעולה המוזר עם הממשלה הרעה הזו תם, ואני קורא לציבור להפסיק ללכת שולל אחר הבטחות השווא של ביבי. מהרגע הראשון לא האמנתי להבטחותיו ולצערי אני מגלה שצדקתי לאורך כל הדרך ושאי אפשר לסמוך על ביבי".

ההחלטה לפרוש התקבלה בתמיכתם של 24 חברים, לעומת 3 שהתנגדו לה. בסיום הישיבה שיגר מופז מכתב התפטרות לראש הממשלה, בנימין נתניהו.


עוד בנושא:
זמן שאול: האם מופז יודיע על פרישה מהקואליציה? • טור פוליטי

על פי המסתמן תצביע מחר קדימה יחד עם 'ישראל ביתנו' על חוק הגיוס הכולל ערבים וחרדים מגיל 18, ודורש גיוס שווה לכולם. לכאורה לחוק אין רוב, אך לא מן הנמנע כי יהיו גורמים בליכוד שיבקשו להצטרף אל המצביעים ולמנוע את מה שהם רואים כ'התבזות הליכוד' ברחוב, התומך ברובו בגיוס לכל.

אם כך יקרה, סביר להניח שמערכת הבחירות קרובה מתמיד. כך או כך, אם ייערכו בחירות בזמן הקרוב, ינוע ציר הקמפיין של המפלגות סביב נושא הגיוס. עבור ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מדובר בתרחיש גרוע. סביר להניח שהוא ינסה לעשות הכול כדי להרחיק את מועד הבחירות.

שאלה אחת נפתרה - קדימה בדרך החוצה. השאלה הבאה - האם ריח הבחירות נישא באופק?
קדימה שאול מופז בחירות בנימין נתניהו חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד