ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

שנתיים להסתלקות 'צדיק המזוזות' זצ"ל

מעמד ההילולא לפטירתו של 'צדיק המזוזות', המקובל רבי משה בן-טוב זצ"ל, יתקיים בהר המנוחות בהשתתפות הגר"ע יוסף • הסעות חינם וכיבוד קל יעמדו לרשות הבאים

הגר"מ בן טוב זצ"ל
הגר"מ בן טוב זצ"ל

בשבוע הבא ימלאו שנתיים להסתלקותו של 'צדיק המזוזות', המקובל הרה"צ רבי משה בן טוב זצ"ל.

ביום שני הקרוב בערב יקיימו מוסדות 'דור ודור' את ההילולא השנתית על ציונו שבפתח בית העלמין הר המנוחות.

במעמד ההילולא המרכזי, שיחל בשעה 19:30 בערב, ישתתף גם הגר"ע יוסף, ש'צדיק המזוזות' זכה להערכתו ולברכותיו לאורך השנים. בנוסף ישתתפו במעמד המרכזי: המשנה לראש הממשלה, השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, סגן ראש הממשלה ושר הפנים, אלי ישי, השר לשירותי הדת, יעקב מרגי, ושורה של רבנים ואישי ציבור.

את המעמד ינעימו בקטעי חזנות ופיוט, גלריה של אמנים מובילים, בהם: יניב בן-משיח, אמיל זריהן, איציק ואבישי אשל וחיים ישראל.

במהלך ההילולא יתקיים במקום 'תיקון תפילת הרועים' העולמי. במסגרתו ישתתפו יהודים מכל העולם באמירת התיקון שמסוגל לבריאות, פרנסה בשפע וחיים מאושרים, ויודלקו 15 משואות שייצרו יחדיו מדורת ענק שתיראה למרחוק.

מועד פטירתו בה' באב, הוא גם יום ההילולא של האריז"ל הקדוש, ורבים מבני ירושלים עוצרים על ציונו בדרכם לציונו של האר"י בצפת. בכלל, בקרב חסידיו ומוקירי זכרו נהוג לומר כי "גם לאחר הסתלקותו הוא משמש כמזוזה של ירושלים ובית החיים הר המנוחות", שכן הוא קבור בדיוק בכניסה להר.

בשעות הלילה והיום שלמחרת יעמוד אהל 'הכנסת אורחים' ובו כיבוד עשיר, לרשות הבאים להשתטח על ציונו, והסעות חינם מבית מדרשו שברחוב בר-אילן תופעלנה במשך כל ליל ויום ההילולא.

לאחר סיום המעמד המרכזי ולאורך כל שעות הלילה, יקיימו מניין תלמידי חכמים ומקובלים יחד עם בניו של הצדיק את תיקון ליל חמשה באב שחובר על ידי הבן-איש-חי.









בנטוב הילולה צדיק המזוזות הגרע יוסף אזכרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד